longines ?
[quote="Bjarne"]

De fleste af dem er af høj kvalitet og ure der absolut vil holde prisen hvis du på et tidspunkt vil handle opad til en dyrere ur.

quote]

Er det en garanti der følger med hos dig Bjarne, eksv.:

Hvis du senere køber et dyrere ur af mig, får du det samme for det gamle som du gav for det "?

Et godt salgsargument tror jeg faktisk!
Icon_cool
Vh
Benny
Svar
Yep og et dyrt salgsnummer Speedy Icon_cool

Den garanti tror jeg ikke ret mange tør give, mange ure af tvivlsom herkomst holder prisen som en si holder vand, men modsat vil de fleste bedre ure kun tabe minimalt ud fra det prisleje det lander på som brugt.

Og forøvrigt er der jo også en del ure i den fornuftige ende af prisskalaen såsom flere modeller af Panerai og Rolex der er steget pænt i de senere år, og idag koster væsentligt mere end nypriserne.

Men lad det dog komme an på en prøve Benny Icon_razz
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Longines Master Collection er super flotte ure og koster 10k / 16k
Det er et fedt ur til de penge, og saa har Longines en god lang historie
Icon_cool Nicolai
Svar
Jamen Bjarne, Bjarne, Bjarne.

Nu var det jo dig der skrev at de fleste af urene på salgssiderne absolut ville holde prisen.
Og du sælger jo netop ikke ure af "tvivlsom herkomst". Så syntes jeg da bare det var bare helt helt oplagt at du brugte det i din markedsføring. Icon_e_biggrin

Man kan jo sige at Baun gør det med nogle af sine ure under "biblioteksordningen", og det kunne da være interessant med een eller anden form for værditabsgaranti. Hvad med eksv. at man garanterer en vis procentdel indenfor 1 eller 2 år ved køb af dyrere ur?

Er det helt hen i skoven, eksv. 80% indenfor 1 år ved køb af dyrere ur - selvfølgelig skal der kigges på om uret er blevet mere slidt (patineret)?

Vh
Benny
Ps. Det er helt seriøst denne gang!
Svar
Så bliver vi da bare seriøse Benny Icon_e_wink

Når jeg sælger et ur er der lidt omkostninger, jeg giver garanti iflg. Dansk lovgivning, det er en blanco check da jeg ikke har andre at hænge op herpå med mindre der stadig er fabriksgaranti på uret, jeg skal betale for annoncering, lageromkostninger, det kære toldvæsen vil have sin del og endeligt skal Peter Halse ofte også have lidt for sin ulejlighed.

Normalt når jeg køber et ur ind igen efter kortere ellere længere tid så koster det lidt, men ikke mere end at mange har handlet med mig på den måde mange gange.

Men skal vi ikke tage den på urdagen i Horsens den 9 juni, du kommer vel Icon_exclaim
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Jamen, så syntes du jo sådan set at ideen er god, og du gør det faktisk alligevel. Så er det bare at bruge det i din markedsføring!

Mht. urdagen, så ved du jo bedre end nogen at jeg var temmelig meget oppe at ringe for at få den dato (i maj) så det kunne passes ind i kalenderen.

Den 9. juni passer bare rigtigt dårligt, men jeg kan jo lige benytte lejligheden til at høre om der skulle være kørelejlighed fra København og retur samme aften?? Det kunne måske gøre turen mulig for mig! (læs;jeg kunne få lov til at tage afsted)

Vh
Benny
Svar
Jeg købte et ur af en privat person..

Det er den Seamaster 30 mm som er vist på billedet med OMEGAMANIA boxen i en anden tråd - altså den i stål med cal 285 fra 1961 og i flot stand iøvrigt med omega spænde på en næsten ny rem.

Med uret fulgte papirer fra Uhrmageriet fra 1998 hvor uret var solgt til 2400,00 kr

Det ur ville idag hos Uhrmageriet nok koste 4500,00 kr...

Hvis man så kigger på de 2400,00 kr manden havde givet og spørger Uhrmageriet om de vil give det - så tror jeg faktisk godt man kunne få det i bytte med et andet ur til fx. 6000,00 kr.

Hvis man ville sælge uret i ren handel? - ja, så tror jeg, at hvis man trækker en service til 1000,00 fra (uret var jo ny serviceret da det blev solgt i 1998) ja kan man nok gogt få de ca 1500,00 kr for uret.

Og hvad jeg har givet? Jeg kan sige at manden ikke tabte på sit ur!

Men jeg vil ikke give tilbagekøbsgarenti på mine ure. Dels betyder få skrammer meget - og dels skal urene jo serviceres med mellemrum. Men det kan faktisk godt være at markedet vender og min samling er en bunke værdiløst skrammel om 10 år. Nobody knows!

vh Baun
Svar
Hvis du skal af med dit "skrammel", er du velkommen til at smide det i min retning Icon_e_biggrin

Men tilbage for at hjælpe trådopretter.

Du taler bling, bling - men såvidt jeg forstår, behøver det ikke være nyt. Hvad med retro? Det er jo også lidt bling, bling-agtigt.

Der findes masser af Longines, Fortis, Heuer, Baume&Mercier og andre legendariske mærker (med fantastiske værker a la Valjoux 23 og 72, Lemania 23xx, etc.) med "en anderledes look" i 5-10-15k klassen.

Disse er flotte (specielle?), har historie, er kvalivare, har tilsvarende gensalgværdi såfremt et andet ur er ønsket, og rent horologisk overgår de laaaangt moderne ure med ETA 2834 eller Valjoux 7750.

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Tak for jeres svar,det har hjulpet mig lidt på vej med hvad jeg skal vælge.Har kigget meget på de ure der er til salg på siden her men jeg ved ikke om det er min pc der er noget i vejen med,for jeg kan kun se billeder på ca.5% af de udstillede ure !

Claude
Svar
Hej Claude

Både Longines og Rado i deres mekaniske ure er value for money.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)