Stille et Seiko Perpetual
psn Skrev:Er I søde ikke at afspore min tråd med røderusser snak. Jeg opfatter, at folk er i gevaldigt humør her op til nytår.

Men jeg fik ikke rigtigt noget svar med mindre, at der ikke er noegen let måde at stille et Seiko Perpetual Calender på.

Peter

Hej Peter

Undskyld Icon_redface ja din tråd kom vist ud på et sidespor, sorry Icon_exclaim
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, for jeg har ingen idè.....

Men godt nytår

Henrik
Svar
Jeg kender heller ikke uret, og det virker lidt som om ingen rigtigt gør, men jeg vil tro de fleste som handler med Seiko gør, så de kan sikkert svare.
Du har vel checket at der ikke i kassesiderne er nogle små "pushers" i plan med kassen som du kan trykke på med en spids ting - og at trække kronen ud i forskellige tempi, ex helt ud stiller uret og halv ud stiller måneden ved at køre den ene vej og dagen ved at køre den anden vej - eller et hårdt træk i kronen påvirker sagen.

Det er de normale metoder som findes. Godt Nytår

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Princippet er, at man kan trække kronen ud og trykke den ind igen. Så viser uret autmatisk ved at stille datoen på to, at der er to år til et skudår f.eks. 2006). Herefter kører datoen automatisk frem, og angiver ved nummeret månedens mummer. Til sidst kører datoen automatisk frem til den pågældende dato. Det synes ikke muligt at afbryde denne proces på nogen måde.

Godt nytår

Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)