materiale til urkasser?
#11
Peter V Skrev:Min pointe er den ekstrapris der betales for kasse i guld i stedet for fx stål, ikke hænger sammen med de udgifter der rent faktisk er.
Og min er at sammenhængen mellem produktions- og salgspris stort set er ikke-eksisterende.

Peter V Skrev:Fint nok, så kan jeg jo bare købe det i stål - men hvad så med de mærker hvor man ikke kan købe ståludgaver fx. PP og Lange - hvad ville et Lange koste med stålkasse? Laver de så små mængder at det ikke kan betale sig for dem at lave en serie i stål?
Hvorfor skulle de det? De kan jo sælge urene til den pris, som de gør; de vil i virkeligheden sikkert gerne begrænse mængderne; de vil gerne beholde det helt eksklusive. Produktionsprisen <b>er ikke</b> interessant!

/Bjørn.
Svar
#12
rigtigt bjørn, det er logik!

kan man tjene det dobbelte på en vare og samtidig begrænse antal af ansatte, produktionsteder, reklame mm så ville alle selvstændige handle på samme måde. de skal ikke retfærdiggøre nogetsomhelst. salget bestemmer produktionen både i kvalitet og kvantitet. derfor er der heller ikke så mange kunder til de eksklusive ure i danmark som i tyskland, schweiz eller italien, hvor eksklusivitet ikke er et skældsord. i danmark skal alle være lige og ingen skal ha det bedre end andre.

i tyskland ville jeg ikke kunne komme med min 2cv til en kunde. man vil ikke have tillid til mig og være bange for at jeg går på røven lige om lidt.
i danmark har jeg ingen problemer med det.

men lisom den større interesse for guldure vil indstillingen til eksklusivitet langsom vende i danmark. den større og større interesse for ure (oz herinde) beviser dette.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: