Nyt ur - forslag?
Hey Alle

hos CHronograph.com, kommer der da ikke moms og told og div afgifter oveni når man bestiller??

Mvh JØrgen De Neergaard
Svar
HELT enig! Jeg har efterhånden haft en del pingoer, og guderne må vide hvad de har været udsat for!! Det er sq næstne lige før at jeg må ned tilvalbyure og ha et nu her hvor sommeren nærmer sig, og man vel 1 gang om måneden skal spille lidt bold Icon_e_biggrin

Mvh THomas Bech
Svar
Hej

Jeg har ikke nærlæst tråden, så der kan være nogen der har svaret...

Det med det radiostyrede.
1)
Der findes forskellige senderen rundt omkring i verden, MEN de kører på forskellig frekvens. Et ur der skal bruges i europa skal være produceret til europa, da uret med ca. 99,8% sandsynlighed ikke kan bygges om eller få ændret modtagefrekvensen.
2)
Senderen der står i sydtyskland rækker ca. 1500 km, dette svarer til lidt nord for Oslo, vis uret skal bruges i Thule, så glem det, så langt rækker signalet ikke.

VH Tommy (urmager)
Svar
Tak for de mange svar.

Jeg tror, at jeg vil affinde mig med, at mit nye ur ikke er radiostyret.
Jeg kan ikke se den helt store fordel heri - slet ikke, når forskellen er omkring 2000 kr.
Har faktisk et vækkeur, der er radiostyret. Det angiver om det er lykkedes for det få kontakt til senderen i Frankfurt og det er faktisk kun et par gange i døgnet, at det sker! Og det på trods af, at uret forsøger hver time...

Så jeg klarer mig nok uden og er sikker på, at Nighthawken bliver mit nye ur - er blevet meget forelsket i det maskuline, store design.
Svar
Jeg har som skrevet kigget på et Citizen Eco Drive Nighthawk. På ebay er der imidlertid en, der reklamerer med et ur, der til forveksling ligner, det men er lidt dyrere. Det er ifølge ham en særudgave, hvor der er kælet mere for detaljerne. Han siger det har føjet Promaster til navnet.

Er der nogen, der kan bekræfte dette?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)