16610
Men leveringstid på ca. 6 uger - imponerende at de kan have så travlt, selve service tager vel kun 3-4 timer?
Svar
Hvis det kun er perlen der skal skiftes, kostede det såvidt jeg husker mindre end 150 kr. inkl. arbejdsløn hos Klarlund at få den skiftet. Det var sidste år. Måske det er steget siden sidst, men det bør være til at have med at gøre.

Det er dog noget helt andet hvis det er hele indlægget. Og det gør en væsentlig forskel om det er en sort 16610LN eller grøn 16610LV. Jeg er ret sikker på at den nye standardpris på 960 kr for GMT 16710 og Sub 16610 indlæg ikke er gældende for 16610LV. Derudover er 960 i sig selv også en heftig stigning ift. de ca 550/stk jeg gav for nogle forskellige indlæg til mine GMT'ere og Subs sidste år.

På et grønt 16610LV som dit, er indlægget mange gange dyrere end indlægget til et sort 16610LN. Det skyldes at Rolex forsøger at hindre gråmarkedssalg af indlægget og "misbrug" i form af folk der monterer indlægget på andre kompatible Rolex modeller. Sidst jeg undersøgte det kostede et indlæg derfor mellem 2000-3000 kr. og kun som ombytter! Muligvis det har ændret sig, men jeg tvivler stærkt på det. Det har de seneste år været stort set umuligt at købe et 16610LV indlæg til rimelige priser hos en autoriseret Rolex forhandler eller gråhandler for den sags skyld, grundet prisstyring.

Men ring til Klarlund of få det bekræftet. Er som sagt bange for de gav dig prisen på et indlæg til en 16610LN.

TioMalo Skrev:Lynetteindlæg inkl. skiftning (det gamle får du naturligvis retur) kostede ikke så længe siden hos M.C.Mortensen i Herning
kr. 600 (eller var det 500 ? Icon_e_wink ). Og så kan man sende et ur med PostDanmark som anbefalet brev som passes lige så godt som værdibreve og -pakke. Koster kr. 100 medmindre PostDK igen-igen-har skruet portoen op.
Der er så stor forskel mellem stump- og servicepriser hos div. DK Rolex AD´er at det, in deed, betaler sig at ringe lidt rundt og spørge.
Men jeg anbefaler Mortensen; dygtig urmager Henrik og venlig og prof betjening og Steffen - bossen - er en ægte jyde som man altid kan snakke om priser før muldvarpen egentlig skal frem.
Eksempel er lidt antikveret men hør lige: I 2004 eller 5 skulle jeg købe en ny Daytona-diamantskive. Priserne svingede fra kr. 8.000 til 28.000 hos de danske AD´er.... Og det er ikke at prale med, men i sidste ende betalte jeg 6K for en ny én hos en ikke-navngiven AD her i landet.
Bare for at illustrere at det hjælper med 2nd opinion, meget endda... Icon_e_wink

Cheers - John

Det har i 16610LV tilfældet intet eller meget lidt med de respektive forhandleres avancer at gøre, men snarere med forhandlernes kostpris - altså prissætningen fra fabrikken. Også Steffen har en helt anden pris på indlægget på et 16610LV sammenlignet med de mere almindelige modeller.
Svar
Klarlund oplyste mig, at perlen ikke kunne skiftes, man skulle skifte hele lunette indlægget.

Mht. pris så er det kr 960 for et LV (grønt) indlæg - jeg måtte ikke få det gamle retur igen, det kasserede de. Prisen på kr. 960 fremgår af deres skriftlige tilbud til mig.

Mvh
Thomas
Svar
tkh Skrev:Klarlund oplyste mig, at perlen ikke kunne skiftes, man skulle skifte hele lunette indlægget.

Mht. pris så er det kr 960 for et LV (grønt) indlæg - jeg måtte ikke få det gamle retur igen, det kasserede de. Prisen på kr. 960 fremgår af deres skriftlige tilbud til mig.

Mvh
Thomas

Er lidt overrasket over at Klarlund har ændret deres regler og priser så markant ift sidste år. Men kan jo meget vel skyldes nye regler og priser fra fabrikkens side. Positivt er det dog at prisen på et LV indlæg er kommet ned i pris. Lidt trist hvis de ikke længere vil eller må skifte perlen. For det er et spørgsmål om vilje - ikke kunnen. På den anden side er udskift af perle ikke noget der gav dem stor omsætning, så måske derfor de ikke længere tilbyder det.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)