Av av sjældent i DK
Stensbjerg Skrev:Vintage Rolex er en verden for sig.
helt enig
Svar
Hmm - hva' menes der egentlig med "stretch-lænke"?
Er vi ude i noget fixo-flex? eller er det bare en meget træt oyster
blik lænke ? Icon_e_biggrin1
Svar
Det er er jo så lille, at end ej min datter vil gå med det Icon_e_biggrin1

Og hvis man gider give så meget for det bras, burde man give pengene til folk der trænger. Det er totalt sygt med de priser.
Svar
Black Seal Skrev:Det er er jo så lille, at end ej min datter vil gå med det Icon_e_biggrin1

Og hvis man gider give så meget for det bras, burde man give pengene til folk der trænger. Det er totalt sygt med de priser.

Pæn snæversynet og negativ tilgang at have til andres urvalg... Men det må stå for din egen regning Icon_rolleyes

Man skal i denne sammenhæng ikke sammenligne pærer og bananer. At sammenligne dette ur med et nyere Daytona til 60 k giver jo ikke mening. Man kan købe en nyere Skoda til 300 k, der kan race fra en 60'er Ferrari til 30 mio, men derfor gør det vel ikke nødvendigvis Skoda'en til et bedre køb?! Det kommer jo an på hvad køber værdsætter, og jeg er ret sikker på at smider man 800 k afsted efter et ur som dette har man allerede meget andet spændende liggende.

Vi er ude i ur-liebhaveri og der er der ingen objektiv value for money inde over.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Havde jeg penge nok, (læs: nærmest ubegrænsede midler) kunne jeg dælme godt......og jeg ville elske det Icon_party
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:
Black Seal Skrev:Det er er jo så lille, at end ej min datter vil gå med det Icon_e_biggrin1

Pæn snæversynet og negativ tilgang at have til andres urvalg... Men det må stå for din egen regning Icon_rolleyes

Man skal i denne sammenhæng ikke sammenligne pærer og bananer. At sammenligne dette ur med et nyere Daytona til 60 k giver jo ikke mening. Man kan købe en nyere Skoda til 300 k, der kan race fra en 60'er Ferrari til 30 mio, men derfor gør det vel ikke nødvendigvis Skoda'en til et bedre køb?! Det kommer jo an på hvad køber værdsætter, og jeg er ret sikker på at smider man 800 k afsted efter et ur som dette har man allerede meget andet spændende liggende.

Vi er ude i ur-liebhaveri og der er der ingen objektiv value for money inde over.

/Mads
jeg vil synes at man ikke kan sammenligne bil her, men det vil jeg hellere ikke diskutere om.
men hvis snakke om ure, så vil jeg give dig ret i at vintage rolex og ny rolex ure er i to forskellige verdener.
men alligevel synes jeg at give 900000 kr. For et simpelt valjoux værk er alt for meget. Det kan være der er en sjælden skive og sådan noget. Men alligevel synes jeg det er for menge penge at give
Svar
Det som at diskutere chokolade. Enten kan man lide det eller ej.
Enten kan man lide ur-liebhaveri eller ej. Længere er den vidst ikke.
Svar
Nej. Og man må gerne kalde en spade for en spade.
Svar
Ja det er dælme mange penge... Men sådan er det jo, og havde jeg pengene og de 50 andre drømmeure der er på min liste, så slog jeg da til med det samme... Jeg kan sagtens se sammenligningen med bilen, og alle mulige andre varer hvorfor skal møbler produceret hos E. Kold Christensen koste 3 gange så meget som møbler fra Fritz Hansen? - Udbud og efterspørgsel...
Svar
Efterspørgslen er det som driver værket... Længere er den bare ikke.

Vintage Rolex er en jungle for sig selv, og refnr. 6239 Paul Newman er et af de højeste palmer i den før omtalte jungle.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)