Min samling
Henrik A Skrev:En spændende samling ure du har fået samlet dig der!

I hvilken retning er du på vej hen? Ikke sikkert du selv ved det, som så mange af os andre herinde, men det kunne være at du har en ide om det? Så lad os endelig høreİmage

Hej Henrik

Lige nu kredser min interesse sig omkring GMT ure. Ikke så tydeligt i samlingen, men tror jeg blev ramt af nybegynder-syndromet: Der skulle noget i kassen Icon_e_wink Så kan det være, at der kommer lidt udskiftning og fokusering fremadrettet.

Men planerne er bestemt GMT, og på listen står der Nomos Weltzeit og IWC UTC. Kan også godt lide den nye IWC Ingenieur.

Nomos har jeg prøvet ved Juveler Guldbrandsen i Hørsholm, og det er simpelthen toplækkert. Udfordringen er, at de er lidt svære at finde brugte. Kan fåes en del under listeprisen på chrono24, og jeg har også tjekket et par tyske webfora's salgssider.

IWC UTC har jeg prøvet en enkelt gang hos Ole Mathiesen på strøget, som har et brugt, og kan fange mig selv i at tjekke priser på chrono24 hele tiden.

Men da jeg valgte at prioritere Rolex GMT, så går der nok et stykke tid førend, der er penge til flere ure... Måske Mads (TimeToWatch) havde ret i sin udtalelse om Nomos: At når det kommer til stykket, så vælger man det sikre (ihvertfald i første omgang Icon_e_wink ). For det kommer helt sikkert til at lande i kassen på et eller andet tidspunkt.

Ha' en herlig solskinsdag
//Michael
Svar
Fin samling hvor lidt af hvert er repræsenteret.

Omega seamaster 600 er fra 62 ikke 72 - tror jeg.

vh baun
Svar
baun Skrev:Fin samling hvor lidt af hvert er repræsenteret.

Omega seamaster 600 er fra 62 ikke 72 - tror jeg.

vh baun

Ja, samlingen er ikke super fokuseret, men ret bred. Der er lidt for enhver smag; også den dårlige... Icon_e_wink (Citat Jørgen Ryg. tror jeg)

'72 var det årstal MyWatch oplyste, men der er ingen papirer med. Når jeg tjekker omegawatches.com's vintageside, så står der serien startede i '62. Jeg kan ikke lige finde det, men kan det passe, at serien fortsatte i mange år? Jeg synes, at jeg har læst det et eller andet sted. Jeg får skudt et par billeder, og lavet en tråd i Omega forummet, så kan det være, at der kommer lidt mere info.

Men jeg synes, at det er et superflot ur. Tallene og logoet "stikker" ud, skiven er lidt guldpatineret, og i viserne er der både et sort og hvidt "område", hvilket er en flot, flot detalje, synes jeg. Der fulgte en sort rem med, med Omega-logo spænde, men remmen var meget slidt og var smalt ved spændet. Synes det var noget feminint, så ny rem var påkrævet. Uret synede dog langt mere guld med den sorte rem end det gør med den brune. Sjovt, så stor forskel, der kan være.

//M
Svar
JKamstrup Skrev:Fedt du stadig er glad for dit Cooper C3 Icon_razz -- og jeg håber du stadig finder tid til at lufte det engang imellem!

Jeg kan sige allerede nu at der er noget "stort" i vente ift. REC Watches mekaniske ure - så jeg skal nok hive fat i dig når vi er tættere på at aktuelisere det Icon_e_wink

Det bliver skam stadig luftet:-) Omend Rolex får al tiden i øjeblikket; og sådan skulle det vel egentlig gerne være ved nykøb. Ligesom C3'eren fik al tid, da det var helt nyt.

Men det lyder spændende med noget "stort". Glæder mig til at høre mere.

//M
Svar
T79 Skrev:'72 var det årstal MyWatch oplyste, men der er ingen papirer med. Når jeg tjekker omegawatches.com's vintageside, så står der serien startede i '62. Jeg kan ikke lige finde det, men kan det passe, at serien fortsatte i mange år? Jeg synes, at jeg har læst det et eller andet sted. Jeg får skudt et par billeder, og lavet en tråd i Omega forummet, så kan det være, at der kommer lidt mere info.

//M

Jeg gik nok udfra at det var en tastefejl, men det er produktionsnummeret på værket der afgør sagen, men Seamaster 600 tror jeg ikke blev leveret så sent som 72.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)