20-05-2014, 10:27 AM
Henrik A Skrev:En spændende samling ure du har fået samlet dig der!
I hvilken retning er du på vej hen? Ikke sikkert du selv ved det, som så mange af os andre herinde, men det kunne være at du har en ide om det? Så lad os endelig høre
Hej Henrik
Lige nu kredser min interesse sig omkring GMT ure. Ikke så tydeligt i samlingen, men tror jeg blev ramt af nybegynder-syndromet: Der skulle noget i kassen
Men planerne er bestemt GMT, og på listen står der Nomos Weltzeit og IWC UTC. Kan også godt lide den nye IWC Ingenieur.
Nomos har jeg prøvet ved Juveler Guldbrandsen i Hørsholm, og det er simpelthen toplækkert. Udfordringen er, at de er lidt svære at finde brugte. Kan fåes en del under listeprisen på chrono24, og jeg har også tjekket et par tyske webfora's salgssider.
IWC UTC har jeg prøvet en enkelt gang hos Ole Mathiesen på strøget, som har et brugt, og kan fange mig selv i at tjekke priser på chrono24 hele tiden.
Men da jeg valgte at prioritere Rolex GMT, så går der nok et stykke tid førend, der er penge til flere ure... Måske Mads (TimeToWatch) havde ret i sin udtalelse om Nomos: At når det kommer til stykket, så vælger man det sikre (ihvertfald i første omgang
Ha' en herlig solskinsdag
//Michael

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)