Salg til udlandsk køber?
Vel ok, men egentligt lidt uforståelig at han skal så tæt på før han beslutter at han ikke tør handle ubeset via internet. Det kunne han vel sådan set godt have besluttet inden han gik i gang. Skønne spildte kræfter.

vh baun
Svar
MortenKN Skrev:Betaling med bankoverførsel - Glem Paypal da de tørrer dig når du skal ha pengene ud. Regn med ca 8% af det totale beløb du trækker ud i gebyrer....

Ellers er det lige ud af landevejen....

Jeg må sige at paypal har fungeret ret fint for mig. Og når du anmoder om pengene som står på din konto, så går der 2 - 4 dage genreralt og så er de overført på din konto. Først der ville jeg sende varen, for en betaling via paypal, kan kunden ikke trække pengene tilbage når de først er på din konto.
Svar
stenstrupigen Skrev:Jeg må sige at paypal har fungeret ret fint for mig. Og når du anmoder om pengene som står på din konto, så går der 2 - 4 dage genreralt og så er de overført på din konto. Først der ville jeg sende varen, for en betaling via paypal, kan kunden ikke trække pengene tilbage når de først er på din konto.

Hvis det er tilfældet giver betaling via Pay Pal ingen sikkerhed for køber. Sælger venter bare 3-4 dage og fjerner pengene fra Pay Pal ???

Really?

vh Baun
Svar
Jeg synes at have hørt at paypal kun giver sikkerhed for køber, da enhver klage vil give køberen medhold.
Derfor kan jeg godt lide at købe via paypal, også selvom det koster lidt.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Hmm. den er svær, men,

Hvis du vender situationen om og sætter dig i Nicks sted.

Ville du overføre penge til en tilsyneladende good-guy i Spanien med Bankoverførsel; med afsending, når pengene er gået ind på kontoren, når du ved, at pengene stort set er umulige at få igen, hvis han skulle vise sig at være en Con-man?

Jeg ville ikke...
/SK
Svar
Sub'erman Skrev:Hmm. den er svær, men,

Ville du overføre penge til en tilsyneladende good-guy i Spanien med Bankoverførsel; med afsending, når pengene er gået ind på kontoren, når du ved, at pengene stort set er umulige at få igen, hvis han skulle vise sig at være en Con-man?

Jeg ville ikke...

Ville jeg heller ikke, men de overvejelser ville jeg så gøre mig FØR jeg henvendte mig til sælger. Det er jo en uskreven regel indenfor urhandler at det er køber der løber risikoen og overfører betaling, hvorefter sælger sender uret. Jeg løber tit i scammers og af samme årsag skriver jeg som regel i første svar, at betaling sker via bankoverførsel og uret først sendes efter der pengene er landet.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:
Sub'erman Skrev:Hmm. den er svær, men,

Jeg ville ikke...

Ville jeg heller ikke, men de overvejelser ville jeg så gøre mig FØR jeg henvendte mig til sælger. Det er jo en uskreven regel indenfor urhandler at det er køber der løber risikoen og overfører betaling, hvorefter sælger sender uret. Jeg løber tit i scammers og af samme årsag skriver jeg som regel i første svar, at betaling sker via bankoverførsel og uret først sendes efter der pengene er landet.

/Mads
Jeg er meget enig i begge betragtninger. Jeg skriver jo bevidst heller ikke at Nick er en scammer. Jeg forstår godt han ikke tør. Det gjorde jeg heller ikke.

Når dette er sagt synes jeg det er en god idé at ridse betingelserne op ved første kontakt - Den fremgangsmåde vil jeg benytte fremover.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Da samtalen er drejet lidt, tillader jeg mig lige følgende betragtninger: Det er muligt, at jeg er mere dristig. Indtil videre heldigvis ikke dumdristig (7-9-13 bank, bank, bank...) Icon_e_biggrin1

Jeg har adskillige gange købt fra private i udlandet med betaling via bankoverførsel o.s.v. Problemet er, at det ofte er hos private sælgere, at de gode handler er. Hvis man søger noget specielt, kan der være svært at finde, hvis man udelukker de private sælgere, som oftest vil have bankoverførsel. Jeg plejer at kommunikere grundigt med sælger via email, evt. pr. telefon og kigge på internationale fora, for at se om vedkommende er aktiv urnørd og har et godt rygte. Indtil videre er det som sagt gået godt.

At handle hos de store udenlandske brugthandlere er selvfølgelig meget mere sikkert, men det betaler man altså også for. Hvis de da overhovedet har det, man søger.

JK
Svar
Citat:Hvis det er tilfældet giver betaling via Pay Pal ingen sikkerhed for køber. Sælger venter bare 3-4 dage og fjerner pengene fra Pay Pal ???

Really?

vh Baun

Hvis du, som køber, vinder sagen - og det gør køberen i 95% af tilfæller - betaler PayPal tilbage til dig. Hvis sælgeren har tømt sin konto før PayPal fryser den, betaler de køberen og forsøger at mane ham at returnere betalingen, han i første omgang modtog.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
TioMalo Skrev:
Citat:Hvis det er tilfældet giver betaling via Pay Pal ingen sikkerhed for køber. Sælger venter bare 3-4 dage og fjerner pengene fra Pay Pal ???

Really?

vh Baun

Hvis du, som køber, vinder sagen - og det gør køberen i 95% af tilfæller - betaler PayPal tilbage til dig. Hvis sælgeren har tømt sin konto før PayPal fryser den, betaler de køberen og forsøger at mane ham at returnere betalingen, han i første omgang modtog.

Vh. John

Tak det giver mening. jeg mente også at pay pal var sikker for køber, hvis man har en god sag.

jeg har flere gange handlet privat og overført penge via bank transfer. Ja, man tager en chance, men ikke større end at et evt. tab vil være til at leve med. er uret meget dyrt rejser man måske bare ned og henter det.

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)