Flotteste dress regulateur?
Mikkelvb Skrev:Hvad definere et regulateur, anyone?
Et regulateur er et ur hvor sekunder, minutter og timer ikke kører på samme skive. Typisk kører minutter på den store skive og sekunder og timer på to små skiver. (subdials) Nogle af urene som vises i denne tråd har dog minutter og sekunder på samme skive og kun timerne på en separat skive. Det tror jeg er en videreudvikling af den originale tanke bag regulateur ure.

Som jeg har forstået det, er det oprindelige design (konstruktion) som på den viste Chronoswiss herunder. Billedet er snuppet på nettet. (og så har jeg selv tegnet de skæve streger Icon_flov )

İmage
Svar
Hvad er fidusen ved denne opdeling? Personligt synes jeg ikke så meget om det. Jeg er mere til det traditionelle layout.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg har altid været begejstret for IWC Regulateur med FA Jones værket Icon_cool Syntes det er fedt IWC dedicerer dette værk til modellen.

İmage

İmage

Så det ville jeg gå efter Icon_love

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
KlausM Skrev:Hvad er fidusen ved denne opdeling? Personligt synes jeg ikke så meget om det. Jeg er mere til det traditionelle layout.
Mvh
Klaus
Jeg har læst flere teorier, men ved ikke hvad der er korrekt? Den jeg hælder mest til, er at det var for at det skulle kunne aflæses så præcist som muligt og pga. konstruktionen vil de forskellige visere aldrig dække over hinanden. Om det er rigtig aner jeg ikke. Måske andre kan belyse sagen?
Svar
KlausM Skrev:De findes ikke flottere end denne:

İmage

Mvh
Klaus
Dette er også en klar vinder for mig. Meget smukt ur Icon_drunken
Svar
KlausM Skrev:Hvad er fidusen ved denne opdeling? Personligt synes jeg ikke så meget om det. Jeg er mere til det traditionelle layout.
Mvh
Klaus

Et 'regulateur' er et ur specifikt udviklet til jernbanerne i det 19. Århundrede syntes jeg at have læst - et toolwatch Icon_e_biggrin1 . Det er uret som man stillede andre ure efter. Måske stationsforstanderens ur.

Jeg har også læst at det var dét ur som urmagerne stillede deres andre ure efter, det mest præcise ur, referenceuret.

Mvh
Michael
İmage
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Jeg har altid været begejstret for IWC Regulateur med FA Jones værket Icon_cool Syntes det er fedt IWC dedicerer dette værk til modellen.

İmage

İmage

Så det ville jeg gå efter Icon_love

/Mads

Jeg gad rigtig godt eje platinmodellen.....

Mvh
Michael
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)