14-02-2014, 11:37 AM
Alt for meget IMO, ligner noget som gik ned med Titanic
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
|
Patina når det er bedst!
|
|
14-02-2014, 11:37 AM
Alt for meget IMO, ligner noget som gik ned med Titanic
Sent from my iPhone using Tapatalk 2 You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
14-02-2014, 11:46 AM
På en måde syntes jeg det er fedt, men til mig personligt er det for meget!
Mvh Henrik A
Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
14-02-2014, 01:04 PM
Patina kan være fin nok - jeg kan godt lide et ur som ældes med ynde.
men så tænker jeg på et 30-50 år gammelt ud som bare er blevet brugt almindeligt og derved har fået tydelige tegn af tidens tand. Jeg kalder det "fake patina" det der er på det ur der vises. Det kommer ikke til at se sådan ud bare ved almindelig brug. vh baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
14-02-2014, 04:37 PM
Skin Care til armen, Og en gang almindelig TLC til uret.
Forstår slet ikke hvordan man kan syntes det ser godt ud, Kobber er flot med en naturlig mørk patina men at lade den blive til en ir grøn klump som denne Ved at komme den i det ene eller andet, er for mig lige så unaturligt som at smøre det ind i ketchup. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
14-02-2014, 04:41 PM
for mig ligner det der patina når det er aller værst!
vh. jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
14-02-2014, 06:46 PM
Stensbjerg Skrev:Ved at komme den i det ene eller andet, er for mig lige så unaturligt som at smøre det ind i ketchup.Enig. Om det er æggekur for at patinere det, eller ketchup for at fjerne patineringen er vel 2 sider af samme sag? Det viste ur er ikke lige mig. Jeg fjerner altid det grønne på de bronze ure før jeg sælger dem. Det samler sig ofte i krogene.
14-02-2014, 07:30 PM
Jeg benyttede mig af æg et par gange fordi det lignede for meget et guldur. Uret vil om du gør det ene eller andet få mørk og grøn patinering helt naturligt. Også uden brug af æg og kemi. Så det kan umuligt være det samme. Men ketchup kan vel sættes i samme kasse som en polering. Men det kan altså ikke sammenlignes med naturlig patinering.
Sent from my iPhone using Tapatalk
14-02-2014, 07:33 PM
En fremskyndelse af patinering eller fjernelse af samme. Ens i min bog. Polering er en anden sag.
14-02-2014, 07:50 PM
Så lad os glemme at jeg har givet mit ur en æggetur.
Du køber et nyt bronze ur. Hvis du går med det vil det naturligt blive mørkere og få grønne markeringer med tiden. Dette er fakta også uden æggetur. Det at tage uret med ud at bade er jo en naturlig ting og ikke at fremskynde. Så I får ikke mig til at synes det er det samme. Sent from my iPhone using Tapatalk
14-02-2014, 08:28 PM
Intet forkert i at tage det med ud at bade, Men jeg mener stadigvæk det skal have lidt almindelig TLC
Når man kommer op i selvom det er et bronze ur, præcis som man gør med et stål ur. Her har man bare lade stå til fordi man syntes det ser fedt ud med et ir grønt lag på uret, Jeg er bare uenig og det er ikke møntet personligt på dig Torben og jeg er ikke ude i at du skal syntes noget, Vi er bare ikke enige thats all. Jeg gad godt vide hvor godt kransen køre/virker på det Pam, For hvis de grønne lag af ir også har negativ indflydelse på funktionalitet af uret, så bliver det først helt sort for mig. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|