Kassebeholdning til urtræf?
TDN Skrev:Det bedste er nok at lave et fælles GTG annonceret på de to fora og bruge pengene på noget fælles, som foredragsholder, lokaleomk., tilskud til mad, præmier osv.
Helt enig.
Svar
Selvfølgelig er det en fælles beslutning blandt alle som har deltaget i et eller flere af de Rally som har skabt overskuddet. Jeg var initiativtager til det første og har deltaget i alle 3, så jeg følte det var naturlig også at tage initiativ til at starte debatten og evt. lukke ideen ned hvis der ikke længere er interesse for den slags GTG.

En tilsvarende debat på urforum vil være en naturlig ting og jeg gik nok udfra at nogen ville starte den.

Min intention var også at få evt. nye ideer op, om muligt. Vi kan jo donere pengene til godgørende formål eller lave en bustur til Basel eller????

vh baun
Svar
Velgørende formål er en god ide. Det er der ingen der kan have noget imod

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar
Køb et ur for pengene hold et lotteri og pengene fra lodderne
Kunne gå til et godt formål Icon_question Icon_question

Så kunne de yngle lidt og en heldig vinder kunne få et godt ur,
Til små penge (alt efter hvor mange lodder man køber selvfølgelig) Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det er desværre ikke lovligt at lave sådan en type lotteri. Jeg har tidligere undersøgt muligheden for at lave noget lign. her på ItsTime.dk og måtte opgive.

Det svenske forum TimeToTalk.se laver noget lignende hvor alle kan købe lodder til 200,- pr. stk. og når så det forudbestemte antal lodder er solgt indkøbes et ur, der derefter udloddes. Selve udlodningen forgår så de bruger numre der kan udtrækkes på det svenske lotto. På den måde kan alle side hjemme og holde øje med udtrækningen. Sidste år var det er Rolex Submariner No Data Ceramic der var præmien mener jeg.

Jeg tænkte at det ville jeg da gerne arrangere i DK, men måtte som nævnt opgive pga. lovgivningen på området.
Svar
Nå ok
Hvad så med at sats på at der bliver et nyt urtræf som det i lavede i Nyborg,
Så køb et ur til træffet i en klassisk populær model feks. omega 2254.
og hold Hollandsk auktion over det og giv alle pengene det indbringer,
Til kræft ramte børn på Rigshospitalet.
Svar
Hvad med noget foredrag….
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
maclerche Skrev:Hvad med noget foredrag….

Enig, bedre at bruge dem på selve GTG'en så prisen bringes ned for deltagerene, på den måde kunne der være flere der kom med, for nogle kan flere hundrede i kr. deltagergebyr være afgørende for om man vil med eller ej, det er jo ikke alle der har lige mange penge.

Jeg mener heller ikke man kan bestemme at give pengene væk til godgørende formål uden alle 100% enige om det.

Ellers må man lave en afstemning, men igen, hvem må stemme, dem som har med til en eller flere af de GTG som genereret beløbet? Det vil vel underligt at nogle som ikke havde andel i pengene bestemte hvordan de skal bruges. Dog synes jeg alle der deltager i et GTG skal have glæde af pengene hvis de bruges på foredrag, lokaler, mad osv.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Hvem skulle have noget imod at give pengene til kræft ramte børn Icon_dontknow
Hvis det er tilfældet så er man sgu skruet sammen på en måde der ikke kan forklares Icon_e_surprised

Bare husk at uanset hvad der gøres med pengene bliver det svært at gøre alle tilfredse,
Lige med undtagelse af et godt formål som dette skulle jeg mene.
Svar
Stensbjerg Skrev:Hvem skulle have noget imod at give pengene til kræft ramte børn Icon_dontknow
Hvis det er tilfældet så er man sgu skruet sammen på en måde der ikke kan forklares Icon_e_surprised

Bare husk at uanset hvad der gøres med pengene bliver det svært at gøre alle tilfredse,
Lige med undtagelse af et godt formål som dette skulle jeg mene.

Nu er der mange godgørende formål og hvis folk har haft andre sygdomme inde på livet vil man nok vælge det formål der står en nærmest !!!

Nu har den oprindelige tanke været at overføre disse midler til næste GTG så hvorfor ikke gøre det ?

Jeg synes det er lidt uartigt at gøre på den måde at sige folk er ufølsomme/umenneskelige hvis de ikke straks donerer pengene til et givet formål, det står folk frit for at donere alt det de vil til de formål de vil, verden er fuld af trængende.

Hvordan kan man være uenig i at bruge pengene på at betale for en del af GTG'et, det kan da kun være i alles interesse !!

MVh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)