08-01-2014, 11:40 PM
Stensbjerg Skrev:Er dog uenig i at Sinn er et swiss ur på budget
Deres ure er jo relativt billige, så det vel ikke meget galt at kalde dem det?
|
2014 listen
|
|
08-01-2014, 11:40 PM
Stensbjerg Skrev:Er dog uenig i at Sinn er et swiss ur på budget Deres ure er jo relativt billige, så det vel ikke meget galt at kalde dem det?
08-01-2014, 11:42 PM
Kristofferj Skrev:Stensbjerg Skrev:Er dog uenig i at Sinn er et swiss ur på budget Det sjove er at det er prisen som afgør hvilke ure der kommer i hvilke kasser. Sent from my iPhone using Tapatalk
08-01-2014, 11:47 PM
Godt liste Mads - et godt og nogenlunde sobert stykke arbejde, med ret god skudsikkerhed.
Men som du selv skriver, så har alle deres egne subjektive meninger om mange af disse brands, og af mine er følgende: - Giver Kim ret i at jeg synes LW burde være en en kasse længere oppe (ja ja, jeg er ultra farvet når det kommer til LW) - Kan ikke helt se Mont Blanc i "øvre luksus". Ja ja, det laver vist deres Villeret og Rieussec, men for mig er det stadig et penne-firma der prøver - Synes helt klart at både Longines og Baume Mercier burde rykke en kasse op til "Mellem luksus" - Breguet ligger for lavt placeret i "high end luksus" jeg ser dem som den absolutte top lige under PP, men sammen med AP, VC, AL&S (1 above them all, four below) En liste som denne er altid svær at lave idet der er mange "x-faktorer" omkring hvert eneste brand foruden de mere kendte aspekter som pris, horologisk kunnen, historie, produktionstal osv. Godt arbejde.
08-01-2014, 11:49 PM
Kristofferj Skrev:Stensbjerg Skrev:Deres ure er jo relativt billige, så det vel ikke meget galt at kalde dem det? Ud over at de er lavet i Tyskland, Og hvad er billigt Kristoffer Er alle ure fra Sinn så billige/budget ure Bla. Derfor finder jeg ordet budget uheldigt. Også en tanke jeg fik om listen Torben, Men fred med det men bestemmer jo heldigvis selv. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
08-01-2014, 11:53 PM
Enig i at Breguet godt kunne komme lidt op af. De laver god nok mange fede klokker!
08-01-2014, 11:55 PM
Er der ikke også mere håndværk/værdi i et Nomos og D&S
End der er i et Hublot hvor er det at den stikker af til næste klasse i forhold til de 2 andre bort set fra prisen. Spørg kun af ren nysgerrighed. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
08-01-2014, 11:57 PM
Stensbjerg Skrev:Ud over at de er lavet i Tyskland, Og hvad er billigt Kristoffer Du siger noget, havde helt glemt de var tyske:) Altså et u1 koster 1300€ fra ny, det er da okay billigt når vi snakker luksusure.
09-01-2014, 12:03 AM
Stensbjerg Skrev:Er der ikke også mere håndværk/værdi i et Nomos og D&S Hublot er meget mere end deres "marketings klokker" (læs. overpriced Big Bangs med ETA 7750 i) Deres nye kollektion af Big Bangs er bla. med deres inhouse unico værk http://www.watchtime.com/advertisement/f...ollection/ Derudover er der i deres kollektion også repræsenteret en langt række andre komplikations-ure som imo gør dem berretiget til at lægge et godt stykke over eks. Nomos eller D&S! Simon Hedegaard
09-01-2014, 12:05 AM
Black Seal Skrev:Det sjove er at det er prisen som afgør hvilke ure der kommer i hvilke kasser. Altså ville fx et G-Shock være noget af det ypperste "High end", hvis bare det kostede et syvcifret beløb Venligst
Rasmus "Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..." C.V. Jørgensen
09-01-2014, 12:22 AM
Jeg syntes at den er en rigtig fin liste, den giver et meget godt og bredt syn på den horologiske front, set med mine øjne.
Som nævnt er en sådan liste rigtig svær at lave, grundet mange forskellige faktorer, som ikke nødvendigvis har prisen på grisen som fællesnævner. Men som Mads selv skriver, er det jo også hans helt egen personlige liste, og dermed kan og vil der naturligvis opstå lidt uenigheder ;) Sent from my iPhone using Tapatalk 2 You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|