Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Tapas er en pragtfuld opfindeles! Mange vil sikkert vide, at tapa betyder låg.
Angiveligt skulle kong Alfonso d.12. have været på rejse til Cadiz, da han stoppede ved en kro nær kysten. Vinden blæste sand i hans vinglas, så han placerede sit brød og serrano skkine over glasset. Måske er det forklaringen på oprindelsen. Der findes nu flere....
JK
•
Svar: 24
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
nogle af mine favoritter:
gedeost på ristet rugbrød:
skær gedeoste-rullen i 5mm skiver. rist skiver af kernerugbrød til det er sprødt. skær brødet ud så det passer med størrelsen på gedeosten. læg osten på brødet, med et par blade rosmarin og en lille sjat acacie honning og bag i ovnen til de er gyldne.
lakseroulade:
mexikanske pandekager smøres med et fint lag philadelphia og gravad laks fordeles på pandekagen. pandekagen rulles sammen og skæres i ca 1,5cm tykke skiver.
ellers kan jeg anbefale en oste/pølse platte med lidt forskellige oste, klar favorit er chili-gouda, men ellers emmentaler skåret i stave. og så lidt chorizo i skiver og røget mørbrad.
Robin Petersen
Stock:
Seiko Premier SRX004P1
Maurice Lacroix Pontos Decentrique GMT pt6118-ss001-330
Wishlist:
Panerai 388
Rolex Submariner No date 2012
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
en anden er at han, kong Alfonso d.12, fik at vide af sine læger at det ikke var sundt at spise så meget på een gang (dengang spiste man kun een gang om dagen - og MAN åd) derfor beordrede han ALLE barer i Spanien at have "små retter" og dermed blev Tapas "opfundet"
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
HG Skrev:en anden er at han, kong Alfonso d.12, fik at vide af sine læger at det ikke var sundt at spise så meget på een gang (dengang spiste man kun een gang om dagen - og MAN åd) derfor beordrede han ALLE barer i Spanien at have "små retter" og dermed blev Tapas "opfundet"
Nu skal vi jo ikke skændes om den spanske kongerække, men den historie knytter sig nu til Alfonso d. 10.
JK
•
jk Skrev:HG Skrev:en anden er at han, kong Alfonso d.12, fik at vide af sine læger at det ikke var sundt at spise så meget på een gang (dengang spiste man kun een gang om dagen - og MAN åd) derfor beordrede han ALLE barer i Spanien at have "små retter" og dermed blev Tapas "opfundet"
Nu skal vi jo ikke skændes om den spanske kongerække, men den historie knytter sig nu til Alfonso d. 10.
JK
Haha, du har ret, sorry  (pokkers.....  )
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
•
Kunne være at vi skulle holde et GTG i det Sydspanske
BTW. Jeg har flere gode oplevelser dernedefra. Jeg var i la carihuela (Torremolinos mere lokale bydel), vi fandt en meget lille og lokal tapasbar. Vi satte os og der skete NADA.... Jeg gik ind i barområdet og så på de forskellige retter og valgte et par stykker. Manden selv forklarede at der fulgte en øl med til hver ret (meget lille øl) jeg fik øllene og satte mig ned.... kort tid efter råbte ham Amigo amigo...... henvendt til mig, jeg skulle selv hente mit mad - der var sgu ingen betjening.... MEN maden var himmelsk, efter de første retter ville jeg bestille en af de retter vi have fået, men svaret var NO Amigo - det har I fået nu skal I prøve noget andet..... Alt gik efter hans hoved og det var SÅ perfekt
hver gang vi er der skal vi forbi Juan - som dog er blevet syg  , så nu er det konen og søsteren der passer biksen (Juan kommer lige af og til)
her kommer lokal politi, butiksansatte, lokale arbejdere og stort set ingen turister.
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
De venligste hilsner, John
•
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
•
|