Godkendelsesprocedurer
#11
Personligt har jeg ikke noget problem med det, hvis det primære argument er at prøve at undgå flippere og gøre sit til at sørge for at de speciele ure som produceres i meget små mængder havner hos samlere der værdsætter dem og ikke bare skal lave en hurtig skilling.
Og derudover er det ikke relevant for mig da jeg alligevel aldrig får råd til de ure der kræver godkendelse Icon_e_wink

Sendt via TapaTalk
Svar
#12
Nu handler PP's godkendelsesprocedurer jo ikke om du har penge eller ej, men mere om man anses som en seriøs køber, der rent faktisk køber uret for at beholde det, og ikke for at flippe det af til overpris dagen efter. Klarlund kører jo samme stil på f.eks deres Bronze Panerais, hvor man bliver blacklistet af fremtidige ventelister, hvis de finder ud af, at man har købt et venteliste-ur med eneste formål at videresælge med fortjeneste.

Firmaerne laver disse procedurer, da de vil have at deres mest eftertragtede modeller lander hos de rigtige kunder, frem for greydealer hajer med økonomiske intentioner i købet. Det syntes jeg faktisk er meget fair, for sådan ender de eftertragtede modeller hos samlerne der agter at beholde dem, frem for på secondhand markedet til overpriser, blot fordi han har stået længst på venteliste. PP har en lang række modeller de kun laver i et begrænset antal årligt, og de skal ende hos de samlere, der værdsætter og vil beholde urene. Jeg syntes faktisk godt om den type "godkendelsesventeliste" frem for en "først til mølle listen".

Jeg syntes det lyder som om mange af jer tror disse ventelister er en social og økonomisk vejning af om en kunde er "fin" nok til at købe et ur, som de så derefter godkender, og tager et lagervare-ur ned af hylden til kunden. Sådan er det jo langt fra. Der laves måske 100 stk. af en given ventelistemodel årligt, hvor der er 1.000 potentielle købere på venteliste. Dernæst tjekker PP hos købers lokale forhandler og rundt på nettet om vedkommende er aktivt handlende, hvorefter han accepteres som en "god" kunde, som rent faktisk brænder for uret frem for blot profit for øje.

Jeg er enig i at en social- og økonomisk accept er aldelse upassende som eneste godkendelsesprocedure. Gråzonen er nok der, hvor en økonomisk stærk person måske allerede har købt flere PP'er som han har beholdt. Ham er både PP og forhandleren jo glad for, så han har sikkert adgang til flere ventelisteure lettere end en ny kunde, som hverken PP eller forhandleren kender. Dermed har man f.eks svært ved hurtigt at få et Nautilus ref. 5711 som PP-newbie frem for en kendt kunde. Så der er forskelsbehandling, men det findes der jo i alle brancher alt afhængigt af hvor god en kunde man er.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#13
mojohe Skrev:Greymarket dealerne er grådige, mens "de rigtige samlere" når de sælger uret igen er.........heldige?

Lad os kalde det grådige med stil .. Icon_party
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#14
Jeg er sikker på at der er masser af samlere som ikke sælger sådanne ure igen. Og det er vel disse fabrikanterne prøver at finde, eller?

Sendt via TapaTalk
Svar
#15
TimeToWatch.dk Skrev:Jeg syntes det lyder som om mange af jer tror disse ventelister er en social og økonomisk vejning af om en kunde er "fin" nok til at købe et ur, som de så derefter godkender, og tager et lagervare-ur ned af hylden til kunden. Sådan er det jo langt fra. Der laves måske 100 stk. af en given ventelistemodel årligt, hvor der er 1.000 potentielle købere på venteliste. Dernæst tjekker PP hos købers lokale forhandler og rundt på nettet om vedkommende er aktivt handlende, hvorefter han accepteres som en "god" kunde, som rent faktisk brænder for uret frem for blot profit for øje.


/Mads

Men er det så fair, skal f.eks du og andre som sælger ure helt legalt skal være afskåret fra at kunne købe et PP blot målt på din profession,
selv om hensigten var at beholde uret.
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#16
KimT Skrev:Jeg er sikker på at der er masser af samlere som ikke sælger sådanne ure igen. Og det er vel disse fabrikanterne prøver at finde, eller?

Sendt via TapaTalk

Ja i bund og grund er det nok dem de ønsker. Jeg tror helst de vil have kunder som beholder deres ure og lader dem gå i arv, så uret holdes gennem generationer...
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#17
maclerche Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:Jeg syntes det lyder som om mange af jer tror disse ventelister er en social og økonomisk vejning af om en kunde er "fin" nok til at købe et ur, som de så derefter godkender, og tager et lagervare-ur ned af hylden til kunden. Sådan er det jo langt fra. Der laves måske 100 stk. af en given ventelistemodel årligt, hvor der er 1.000 potentielle købere på venteliste. Dernæst tjekker PP hos købers lokale forhandler og rundt på nettet om vedkommende er aktivt handlende, hvorefter han accepteres som en "god" kunde, som rent faktisk brænder for uret frem for blot profit for øje.


/Mads

Men er det så fair, skal f.eks du og andre som sælger ure helt legalt skal være afskåret fra at kunne købe et PP blot målt på din profession,
selv om hensigten var at beholde uret.

Det anser jeg som den risiko jeg som forhandler må leve med, og den lokale forhandler må ud fra deres kendskab til mig som både samler og forhandler vurdere, om jeg er en passioneret samler eller om jeg er "berygtet" for at flippe NIB LE ure og andet sjovt af til overpriser.

Man kan som PP ejer registrere sine ure i deres arkiv. Her står man så listet som ejer. Står man her registreret som ejer af flere PP ure og har haft dem i en længere periode er jeg sikker på at jeg selv som forhandler kan få adgang til de eftertragtede modeller. Men har jeg som venteliste kunde fået et ur som 3 mdr. efter får registreret ny ejer er jeg nok ikke i pisse god standing til fremtidige ventelisteure.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#18
Kunne man forestille sig at PP selv, med denne fremgangsmåde var med til at hype prisniveauet. Altså at priserne ikke ville være så voldsomme på det grå marked, hvis der ikke var godkendelse involveret? Mit bud er at det hele bliver selvforstærkende.
Svar
#19
Det tror jeg du har ret i.
I og med de er sværere at få fat i, vil det vel helt naturligt drive priserne på det grå marked op.
Svar
#20
PP er jo også kendte for selv at opkøbe deres ure på auktioner, og derved presse det generelle prisniveau. Smart træt må man sige.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: