Det var sådan en.....
Tjo. Men jeg håber på, at Mads fra TimeToWatch har prøvet det på, eftersom han har fået det ind af døren. Som nysgerrig urelsker kan jeg i hvert fald ikke lade være med at prøve et ur på, hvis jeg får chancen. :-)

Det er i min verden til at vurdere, om uret føles som en 36mm, eller det virker større/mindre.
Eksempelvis virker den nye Submariner større end tidligere modeller grundet de brede horn, og det er så en stor 40mm, der føles som en 42mm. Ligeledes føles Kims AP også større end de 41mm som det står til.
Svar
Nu er det med størrelsen jo meget individuelt, men PÅ MIN ARM sidder den ca. som et 39-40 mm Rolex mht. diameteren. Uret er dog noget tyndere og lettere. Det er langt fra så top-tungt som 15300 pga tykkelsen, så det sidder noget bedre på håndleddet uden at rutsche rundt. Iøvrigt en af de ting jeg godt kan lide ved Jumbo 5402 og 15202. Flade ure sidder bare bedre end top-tunge der rutscher mere rundt med mindre de sidder stramt.

Dette 15100 er ikke noget stort dress ur, så har man kraftige håndled vil jeg anbefale 39 mm 15300, eller 41 mm 15400 hvis man tilmed er en voksen gut i højde/drøjde. Som flere er inde på føles RO større end diameteren siger.

Her et par billeder:

İmage

İmage

Et 39 mm RO til sammenligning på min arm.

İmage

Og et ROO i 42 mm:

İmage

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Mange tak billederne er beskrivelsen!

Det ser forholdsvis stort ud på din arm, og det ser bestemt større ud end en Datejust, som også er 36mm.

Jeg har altid været vild med AP RO, og det er nummer et på min ønskeliste. Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om jeg er lige så vild med denne 36mm, som jeg er med 15300, der er min favorit.

Her er et billede af 15400, og det skøjter rundt på mig!!
İmage

I øvrigt fed skive på den 39mm! Er det en form for meteorite dial?
Svar
mqa Skrev:I øvrigt fed skive på den 39mm! Er det en form for meteorite dial?

Nej, tavlen er ikke lavet af 'meteorite'.

Mønstret betegnes 'Clou de Paris' og undertiden 'hobnail'.

EDIT

Oops...! Icon_flov

Jeg troede at du henviste til den almindelige version, ikke Mads limiterede udgave.
Svar
Det gør bestemt ikke noget. Jeg var ikke klar over, at skiven på en normal RO hedder 'Clou de Paris'.

Så lærte jeg også noget i dag! Icon_e_wink
Svar
mqa Skrev:İmage
Er det indkøbslisten der ligger på bordet Icon_e_wink
Svar
mqa Skrev:Det gør bestemt ikke noget. Jeg var ikke klar over, at skiven på en normal RO hedder 'Clou de Paris'.

Så lærte jeg også noget i dag! Icon_e_wink

Det skal dog for god ordens skyld bemærkes, at AP selv bruger betegnelsen 'Grande Tapisserie'. De anførte betegnelser ovenfor, er jeg blevet oplyst af en sælger fra Klarlund.

Jeg håndterer mest PP, JLC og Breguet til hverdag. Jeg kan klart anbefale Aquanaut (din 'indkøbssedel'). Icon_e_wink
Svar
Jeg kan læse, at det er den almene betegnelse for at ur med den slags skive.

Når AP kalder det noget andet, så er det bare en måde at gøre det til 'deres'. At sammenligne med Rolex' perpertual om et automatisk værk er nok ikke helt ved siden af.

Altså en Aquanaut fremfor en RO? :-)
Svar
KimT Skrev:
mqa Skrev:İmage
Er det indkøbslisten der ligger på bordet Icon_e_wink

Haha, ja Kim :-) Jeg var ude og lede efter et nyt ur, og det var de ure, jeg skulle kigge på. Af de ure jeg prøvede den dag, var JLC'en den mest komfortable, men prisen gjorde, at jeg ikke slog til.
Svar
mqa Skrev:Jeg kan læse, at det er den almene betegnelse for at ur med den slags skive.

Det er jeg glad for at høre! Icon_e_biggrin1 Jeg er ikke stærk i AP og Rolex, men heldigvis er der andre herinde som er det.

Her er lidt billeder af et Aquanaut, hvis du skulle være interesseret i et par 'amatørbilleder'.

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=4&t=5&p=23057&hilit=din+samling+efterh%C3%A5nden#p23057" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=5&p=23057&hilit=din+samling+efterh%C3%A5nden#p23057</a><!-- l -->
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)