Udskiftning af lynetteindlæg
#11
jlhansen Skrev:Pas lidt på.

Jeg har ødelagt et indlæg, da jeg skulle prøve selv. Er der det mindste vrid i indlægget, er det ikke så nemt som det ser ud på video.

/ Jon

Det er nok derfor at Klarlund har en tang til det job.
Metalkæbe der rør Lynetten, og nylonkæbe der trykker indlægget ind i Lynetten, et fantastisk stykke værktøj, men ret dyrt.
Det er en tang optikerne bruger til at rette brillestel med, laver ingen mærker, man kan også få den med nylon på begge kæber, men med øvelse kan man også bruge tommelfingrene. Har tænkt på en fladtang hvor man har slebet rillerne væk også monterer noget kærnelæder på kæben/erne, det burde også kunne klare problemet og så nok til en fornuftig pris, tangen er i hvert fald god til nye lynetter og nye indlæg, så går det som "Hans i Grethe"... Icon_cool Icon_cool Icon_cool
Mvh Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#12
Jeg skifter dem selv fra tid til anden. Jeg bruger en træklods som sættes mod lynettens underside og så et forsigtigt bank med en lille hammer på klodsen og lynetten popper af. Dernæst skal man være meget obs på fjederen som sidder løst på mellem kasse og lynette. Den kan godt ryge af og er en lille satan på 3 mm.

Dernæst poppes indlægget ud og et nyt sættes i. Her kan det godt drille da pasningen er meget stram. Som flere er inde på er indlægget lidt skrøbeligt og er man voldelig slår man det skævt. Jeg plejer at vende lynetten rundt og presse indlægget i fra en plan flade.

Dernæst monteres klik-fjederen igen og lynetten presses på kassen igen.

Det kan være alt fra såre simpelt og tage 2 min til at man kyler indlæg og lynette gennem lokalet efterfulgt af bandeord efter 10 min intens kamp Icon_e_wink Umiddelbart vil jeg ikke anbefale nogen at kaste sig ud i det. Det kan kun gå galt og jeg hader ure hvor folk har leget hjemmeurmagere Icon_rolleyes Se bare div. Panerai ure hvor skruer og kasse i 50 % af tilfældene ligner noget der er løgn fordi folk end ikke kan skifte en rem uden at ødelægge det hele Icon_e_surprised

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)