TimeToWatch.dk Skrev:Baun noget bud på et tidstypisk Omega fra hhv. 00'erne og 10'erne? Ellers helt enig i dine betragtninger. Sjovt som Omega hiver disse tidstypiske modeller frem igen og relancerer så som Ploprof og bullhead. Dette er jo netop en indikation på at de tidstypiske designs fra særligt denne periode hitter igen netop nu. Spændende at se om disse relanceringer så forsvinder igen når moden dikterer andre design retninger!?
/Mads
Fra 90'erne har Omega Deres Seamaster 300 prof. Det er et spændende og unikt design. Ikke noget man havde set før og med den blå bølge skive bare helt perfekt til tidens trend, blue jeans. Mere afslappet end sort og med de unikke facetter på kransen særdeles karekteristisk.
Her i en lidt speciel version, men stadig tro mod ophavet
I 00'erne synes jeg nok at Omega ikke samme fornyelse men i stedet bruger gamle succes design. Planet Ocean låner designelementer helt tilbage fra den gamle Seamaster 300 fra 1957, men fornyer den naturligvis og gør den tidstypisk ved at lave den større end de fleste havde troet. 45 mm var "STORT" da PO kom i den størrelse.
AT, Railmaster, Ploprof er jo ikke rigtig nydesign, men mere en tribut til kendte og accepterede designelementer. Snoede horn, kendte visere osv.
Nye design er især Constelations. Helt Omegas eget design. Meget succesfuldt, unikt og let genkendeligt. I virkeligheden designmæssigt nyskabende, bare ikke så populær i Danmark.
Og så er der jo HV. speciel, men jeg tror ikke den kan siges at være specielt tidstypisk. Jeg håber nok på atvden udgår snart og dermed bliver mere interessant samlermæssigt.
Tidstypist i 201x'erne kunne jeg frygte bliver noget med voldsomme farver. Den generation som kommer i den købedygtige alder er vant til transformers, pangfarver, store bevægelser og meget synlige effekter. Ikke min kop te. Men vi år se.
Vh baun