Svar: 696
Tråde: 31
Modtaget Likes: 43 i 24 svar
Givet Likes: 92
TioMalo Skrev:Citat:Er kasse designet på IWCs piloture ikke også trukket direkte fra de WWW ure, de leverede til de allierede under den store krig?
IWC og andre producenter kopierer / er inspirerede af deres egne vintage skivedesign. Både akselmagternes og allieredes piloture lignede i layout hinanden.
Vh. John
Tænkte på kasseformen, det er jo egentligt bare større nu ellers ret meget det samme.
Syntes ikke man kan sige et MOD WWW og et LW B-uhr ligner hinanden meget på kassen.
Org. MOD spec. Wrist Watch Waterproof:
IWC Mk. XV:
Lever i min egen lille dykkerklokke..
•
Svar: 87
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilbage under 2. verdenskrig havde urene en stor betydning for piloterne, men idag er det kun for fornøjelsens skyld
Alle de nødvendige data som brændstofforbrug, ETA-tider og hastighed bliver leveret af avionics og FMC, men uret kan jo altid bruges som "back-up"
Dog kan kronografen anvendes, hvis man bliver smidt i en holding pattern
•
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
TioMalo Skrev:IWC og andre producenter kopierer / er inspirerede af deres egne vintage skivedesign. Både akselmagternes og allieredes piloture lignede i layout hinanden
Vh. John
Arhh "I beg to disagree": langt hovedparten af de allieredes piloture var enten alm. ure uden chrono eller evt. lommeure m. Chrono. Den eneste undtagelse jeg lige kan komme på er Longines/Meylan A-7 "Avigation" men den er fra 30erne.
Tyskerne benyttede en blanding af B-uhr og 2-register flyback chronografer med drejbar "coin edge" krans uden tal f.eks. Hanhart.
Efter krigen spredte chrono "moden" sig til Frankrig (type 20 og type 21 modellerne) og senere Italien. Fælles for begge er at flyback og drejekrans blev bibeholdt. England fortsatte med alm. ure IWC mk XI/Smiths/Omega 53 osv, samt senere Lemania/CWC (mf) chronografer alle uden flyback og uden drejekrans.
Sjovt er det at tænke på at IWC aldrig har haft en militær kontrakt på en chronograf samt at deres relation til Spitfire er post-war idet mk XI først blev leveret fra 1948.
/longbear
•
Svar: 276
Tråde: 2
Modtaget Likes: 33 i 16 svar
Givet Likes: 6
Taler vi rent funktionelle pilotkronografer, er OMEGA Spacemaster Z33 et oplagt bud (ikke mekanisk)
[url]"http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/spacemaster-z-33/presentation/spacemaster-z33?watchHubRef=32592437901001" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.omegawatches.com/collection/ ... 2437901001[/url]
Men taler vi mekanisk, er det vel et spørgsmål om udseende, da ingen pilot reelt bruger disse ure som værktøj længere. Breitling Navitimer, Longines Lindeberg og Breguet Type XX (den tidligere uden dato kl. 6) er mine klare favoritter.
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
Jeg synes personligt at IWC's pilot kronografer er de flotteste, og har sin egen stil. Savler ofte over Top Gun :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
bcmb Skrev:Jeg synes personligt at IWC's pilot kronografer er de flotteste, og har sin egen stil. Savler ofte over Top Gun :-)
Enig. Jeg synes også stilen IWC kører er flottest. Eks.:
Mvh
Klaus
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
Savl
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg savner mit 3786.....
Mvh
Michael
•