Breitling-priser
Et lille kig på chrono24 viser at:

Det billigste SeaWolf Avenger II på lænke i USA koster 18.266 og i EU 23.085 Begge NIB

Hvis vi så kigger på et par andre mærker, for at sammenligne priserne USA kontra EU:

Submariner 116610 koster i USA 40.158 og i EU 38.032 urene er i samme stand!

Omega Planet Ocean XL på lænke (den nye) koster i USA 25.935 og i EU 27.277 begge NIB

Dog skal der lige tilføjes, at urene på chrono24 kan være "reklame" fra forhandleren og når der spørges til dem, har de dem ikke på lager, men istedet kan skaffe dem hjem dog til et par kilo mere (er set før derinde)

Om der er belæg for, at Breitling er mere populært i EU end i USA ved jeg ikke helt om man kan sige ved denne lille undersøgelse, men det er dog et noget større gap i priserne på Breitling Vs. Omega/Rolex

Det kan også være, at nypriserne på Breitling er lavere i USA end i EU (skal jeg ikke kunne sige) Men så vidt jeg husker var der vist ingen besparelse (ift. nypris EU Vs. USA) på Rolex da jeg var i NYC sidste år!
Simon Hedegaard
Svar
Godt at jeg ikke er helt alene med mine 'spekulationer' :)

Jeg var ikke klar over, at Breitling var super-kopieret, men rigtig rart at vide, da man så skal være ekstra opmærksom på papirer, sælger mv. Áltså nu hvis...

Min fornemmelse er også, at det særligt er Breitling (af de urmærker, jeg kigger på), hvor besparelsen er stor. Jeg mener at have læst et sted, at Breitling er et meget populært mærke i US, hvilket kan have en betydning...
Svar
Hedegaard Skrev:Et lille kig på chrono24 viser at:

Det billigste SeaWolf Avenger II på lænke i USA koster 18.266 og i EU 23.085 Begge NIB
Altså samme pris når momsen betales.
Svar
Sociologen Skrev:Godt at jeg ikke er helt alene med mine 'spekulationer' :)

Jeg var ikke klar over, at Breitling var super-kopieret, men rigtig rart at vide, da man så skal være ekstra opmærksom på papirer, sælger mv. Áltså nu hvis...

Ja, indehaveren af Breitlingsource har brugt begrebet 'super fake' om Seawolf og Steelfish. Dernæst bør der tages højde for, om sælger faktisk har den tilbudte vare på lager, idet flere 'sælgere' først skaffer et ur ved bestilling. Endvidere er der flere sælgere, som 'dobbeltposter' en annonce, selvom de ikke har et givent ur på lager eller mulighed for at fremskaffe det.
Svar
Faurschou Skrev:
Sociologen Skrev:Godt at jeg ikke er helt alene med mine 'spekulationer' :)

Ja, indehaveren af Breitlingsource har brugt begrebet 'super fake' om Seawolf og Steelfish. Dernæst bør der tages højde for, om sælger faktisk har den tilbudte vare på lager, idet flere 'sælgere' først skaffer et ur ved bestilling. Endvidere er der flere sælgere, som 'dobbeltposter' en annonce, selvom de ikke har et givent ur på lager eller mulighed for at fremskaffe det.
Måske er det blot for at holde kunderne til AD'erne. Jeg har aldrig oplevet Breitling fakes....
Svar
Claus Tukjær Skrev:Måske er det blot for at holde kunderne til AD'erne. Jeg har aldrig oplevet Breitling fakes....

Jeg er i tvivl om, at indehaveren af Breitlingsource har en personlig interesse, i at 'promote' div. AD'er, idet han hovedsageligt køber brugte ure.

Du har vist haft held i sprøjten, Claus. Icon_e_biggrin1
Svar
Kenn, er det bare selve synet af den lavere pris i USA som irriterer dig? For prisen er jo den samme eller højere når du rent faktisk køber uret og skal betale for en dyr interkontinental fragt samt de + 30% i told og moms.

I et "drømmescenarie" hvor man ikke betalte afgifter så ville prisen være god. Men man kan jo ikke sidde og blive harm over en pris fordi man satser på at kunne smugle og snyde staten. Så der er faktisk ingen forskel på priserne overhoved.

Noget helt andet er, at der pt. tales list om en frihandels aftale mellem EU og USA. Dét bliver spændende!
Svar
Faurschou Skrev:
Claus Tukjær Skrev:Måske er det blot for at holde kunderne til AD'erne. Jeg har aldrig oplevet Breitling fakes....

Jeg er i tvivl om, at indehaveren af Breitlingsource har en personlig interesse, i at 'promote' div. AD'er, idet han hovedsageligt køber brugte ure.

Du har vist haft held i sprøjten, Claus. Icon_e_biggrin1

Jeg handler kun med folk jeg stoler på eller folk der har gode referencer, så held er nok ikke det rigtige ord Icon_e_wink

Hvor mange herinde er endt op med et fake ur via internet handel? Det er vist at se spøgelser hvor der ingen er Icon_crazy
Svar
At USA priserne er lavere på visse mærker i forhold til EU priser tror jeg kan skyldes mærkernes egne prissættelser og dårlig kontrol af deres salgskilder. Breitling og TH handles til betydelig lavere priser via nettet end de fleste andre mærker. Hvorfor aner jeg ikke, men det må handle om at urfabrikatet sælger deres ure til salgskanalerne til samme pris uden at skele til landets moms. Her kører de fleste heldigvis med en differentieret prissætning som resulterer i næsten ens udsalgspriser world wide.

Jeg kender ikke detaljerne i den handelsaftale mellem EU og USA, men mener at have hørt at den ikke indeholder samme frie salg som internt i EU. Altså at der stadig skal betales moms på importvarer, men at der sker lettelser i bureaukratiet omkring det.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Jeg kender ikke detaljerne i den handelsaftale mellem EU og USA, men mener at have hørt at den ikke indeholder samme frie salg som internt i EU. Altså at der stadig skal betales moms på importvarer, men at der sker lettelser i bureaukratiet omkring det.

/Mads

Jeg har hørt det samme. Men da den på ingen måde er handlet på plads endnu, så kan man altid håbe.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)