Sumo knirker
khbk Skrev:Og skal IMO ikke sidde stramt.
Uret skal kunne svinge lidt rundt på armen, men selvfølgelig ikke helt rundt!
/
Kristen
pbr Skrev:Hver sin smag i øvrigt - jeg bryder mig ikke selv om, hvis mine ure sidder for stramt .............. især ikke på lænke !! Icon_e_smile

Nej, det har jeg også hørt fra de fleste efterhånden. Det er nok en vanesag. Men da jeg fik uret på armen første gang hos urmageren kunne jeg slet ikke forholde mig til at det sad så løst. Det kunne ikke dreje hele vejen rundt, men det kunne komme frem og tilbage over knoglen ved håndleddet. Nu sidder uret over knoglen, men som sagt lidt stramt. Jeg kan ikke lide når uret sidder imellem knoglen og hånden - så har jeg ikke fuld bevægelsesfrihed, men det er dog bedre på sumo'en, hvor kronen jo sidder kl 4 istedet for 3.
Svar
Nogle bruger den -fingerregel, at man skal kunne indføre sin lillefinger under lænken lige ved uret (kl. 6 position), parallelt med remstiften.
Armen ændrer omkreds i løbet af dagen, så det kan variere, hvor stramt uret sidder.
/
Kristen
Svar
Hej.
Prøv nu lige at tjekke om alle led er lige store, mange gange er der lige et eller to halve led.
Hvis der nu er det, evt i dem der er fjernet, skulle du nok få et halvt led sat i og et helt led taget ud.
Bare lige min 25 cent... Icon_cool
Mvh Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
khbk Skrev:Nogle bruger den -fingerregel, at man skal kunne indføre sin lillefinger under lænken lige ved uret (kl. 6 position), parallelt med remstiften.
Armen ændrer omkreds i løbet af dagen, så det kan variere, hvor stramt uret sidder.
/
Kristen
Jeg kan godt få min lillefinger ind under uret på den måde du beskriver, men jeg får dog stadig mærker af at have det på. :)

Lars Skrev:Hej.
Prøv nu lige at tjekke om alle led er lige store, mange gange er der lige et eller to halve led.
Hvis der nu er det, evt i dem der er fjernet, skulle du nok få et halvt led sat i og et helt led taget ud.
Bare lige min 25 cent... Icon_cool
Mvh Lars
Forskellen på de to indstillinger er ikke et helt led, men at flytte en pin 4-5 mm i selve låsen hvor kæden hæfter. :) Men en fornuftig tanke ellers.
Svar
Sumo har Microadjustment i lænken, så den burde kunne tilpasses præcist nok. Mit Sumo har aldrig knirket selvom det sidder stramt på mit håndled. Jeg hader når tunge ure kan bevæge sig for meget.

Sent from my iPhone via Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)