Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
Givet Likes: 0
KlausM Skrev:Amehlbye Skrev:Det er en faktor, man kan skal kigge på - Men luxury goods er IKKE underlagt de samme love (udbud/efterspørgsel) som non-luxury goods -
Anders du mener vel at luksus varer også er underlagt andre love som alm varer ikke er eks. snob værdi. Udbud/efterspørgsel kan sagtens gælde for luksus varer.
Mvh
Klaus
Tak Klaus - lige præcis -
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Jeg vil nu mene det i sidste ende handler om udbud og efterspørgsel. Hvad der så skaber efterspørgslen, er for luksusvarer nogle ganske særlige parametre, som ikke er identiske med de normale love.
Et godt eksempel på dette er stål Daytona'en. For 2-3 år siden blev modellen handlet til over listepris på brugtmarkedet pga. forhandlerne ikke kunne følge med til at levere. Så fik Rolex skruet op for produktionen og kunne matche forhandlernes efterspørgsel, og vupti var ventelisterne væk og brugtprisen 10 % under nyprisen. At efterspørgslen så faldt lidt pga. uret ikke længere var så hypet, nu da det var til at få for alle og enhver, er så en af de faktorer der gælder for luksusvarer, som spiller ind i forhold til efterspørgslen.
/Mads
•
Svar: 238
Tråde: 31
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Tak for alle de interessante svar- jeg er helt enig i at mit næste køb, ligesom mine to tidligere køb af ure, skal købes med hjertet. Hvilket ur dette bliver må stå lidt i det uvisse...men en ting er sikkert, og det er jeg skal have mig et nydeligt ur til næste år..
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
•
Svar: 326
Tråde: 24
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg vil også sige at den sidste tråd mads har skrevet, kan jeg genkende.
jeg har også specielt 1 ur som jeg ved vil koste mig omkrnig 40k i Men det er købt fordi jeg synes de laver nogle vildt fede ure " graham " og jeg ved at de taber stort.
men jeg har købt med hjertet, om det så er klogt vil tiden vise.....Men kan da godt se at min yacht master stiger i pris...men den er bare ikke så fed i mine øjne
•
Svar: 1,453
Tråde: 119
Modtaget Likes: 538 i 177 svar
Givet Likes: 533
Dam Skrev:Jeg vil også sige at den sidste tråd mads har skrevet, kan jeg genkende.
jeg har også specielt 1 ur som jeg ved vil koste mig omkrnig 40k i Men det er købt fordi jeg synes de laver nogle vildt fede ure " graham " og jeg ved at de taber stort.
men jeg har købt med hjertet, om det så er klogt vil tiden vise.....Men kan da godt se at min yacht master stiger i pris...men den er bare ikke så fed i mine øjne
Hvad er det for en Graham du har?
•