Thjooo... Hvis man nu bare kunne spå om fremtiden ville det da helt sikkert være meget rart
Mht. 382 så tror jeg ikke helt på, at den kommer til, at tage den helt vilde stigning de næste par år! Hypen omkring har været helt enorm siden den kom frem og tror ikke, at den hype holder de næste 3-4 år! Derudover vides det jo ikke hvordan de ure kommer til, at se ud og om Panerai producerer flere bronze ure på sigt... jeg tror det er en stor gambling og købe den via grey market og betale 2-3 gange listeprisen lige p.t hvis man vil tjene noget på disse mega hypede pams skal man være en af de første som får fat i et (lettere sagt end gjort) og så skal den bare vippes af mens hypen er der
Har ikke store kendskab til JLC eller deres priser, men jeg ville ikke sætte mine penge i sådan et og have en forhåbning om, at de vil stige i pris... de rammer simpelthen et for snævert publikum!
Priserne på vintage rolex er stille og rolig stigende og interessen for Vintage Rolex er ikke så stor i Asien endnu og når den kommer følger priserne også med op

... Men her skal man have enorm viden eller købe gennem en som har denne viden (det koster jo også lidt) Og så skal man huske på at stand er alfa-omega! og for en 50-100k kr. er der alligevel også lidt muligheder der! Men de har nok bedre af bare at ligge nede i boksen fremfor, at blive båret da der jo nok ville komme brugspor!
Jeg tror på en nyere Rolex Explorer II (Ref. 16570)! Det er det eneste nyere (udgået) Sports Rolex som ikke er steget voldsomt i pris endnu... Den er dog i de fleste ikke urkyndige folk mere ukendt fremfor Subs, SD'ere og GMTII'erne! Men lige nu kan en komplet i flot stand jo fåes for en 25k hvor alle "de andre" sports rolexer har taget hoppet og er over 30k
AP kunne også være spændene... jeg ville nappe en 15300 fremfor 15400'eren da 15400'eren lige er kommet ud og der en god interesse for dem hvilket også har en fin indflydelse på brugt prisen, de burde komme lidt længere ned i pris! Der var også en stor hype om Diveren da den kom... og dog selvom den ikke kom ned i de 50-60k som nogen havde troet eller håbet så er den dog blevet billigere, selvom AP har sat den en 15k op siden den kom på markedet!
Ellers kunne en ROC 26300 med enten brun, blå eller panda skive måske og blive interessant, da de nye 41mm Chronoer kun kommer med ens farvede skiver...
Og som Baun også er inde på kunne de ældre sports omegaer også være interessante, dog er min viden her utrolig begrænset... Dog finder jeg det dog fascinerende, at du her kan få en super lækkert vintage sports ur fra en af de store mærker og så til menneske penge
Men jeg ville helt sikkert holde mig til Rolex eller AP, til dels da jeg klart finder dem mest interessante lige pt. og så rammer de også et bredt publikum...