Ur som investering
Henrik A Skrev:Hvis vi taler udelukkende om at investerer penge, ville jeg aldrig vælge at gøre det i ure Icon_e_confused

Jeg ville finde noget andet!!

Det ville jeg nok heller ikke, men jeg må alligevel indrømme at når jeg sammenligner mine investeringer over de seneste 5 år: Aktier, andre papirer, ejendomme og ure..... så er det urene der har været bedst - solgt til markedspris idag (efter min vurdering). selvfølgelig især guldurene.

På sigt tror jeg dog stadig mest på en god blanding af aktier..... og så har de jo den fordel at de er meget lættere at sælge end urene, med mindre da at man bare sender urene på auktion over et halvt års tid.

vh baun
Svar
Jeg kender mest til Rolex, og her har jeg også god erfaring vedr priser og efterspørgsel.

Priserne på klassiske Rolex sports ure i stål er kun gået opad de seneste år, og med Rolex pris politik så ser det ud til at fortsætte.

Udfordringen er at der også er kommet en del nye ur sælgere til de seneste år, så udbuddet fra private til gode (billige) priser er blevet mindre.

Jeg ville kun gå efter standard modeller af SUB og GMT, dvs ikke sub red og SD double red m.m. De kan sikkert også stige, men markedet virker mindre specielt i DK. Men falder man over gode tilbud på vintage som GMT 1675, Sub 1680 og Sub 5513 så er det også et godt bud fra min side. Dog skal man vide lidt mere om det hvis man går efter vintage modellerne.
vh Hans Henrik
Svar
Thjooo... Hvis man nu bare kunne spå om fremtiden ville det da helt sikkert være meget rart Icon_e_wink

Mht. 382 så tror jeg ikke helt på, at den kommer til, at tage den helt vilde stigning de næste par år! Hypen omkring har været helt enorm siden den kom frem og tror ikke, at den hype holder de næste 3-4 år! Derudover vides det jo ikke hvordan de ure kommer til, at se ud og om Panerai producerer flere bronze ure på sigt... jeg tror det er en stor gambling og købe den via grey market og betale 2-3 gange listeprisen lige p.t hvis man vil tjene noget på disse mega hypede pams skal man være en af de første som får fat i et (lettere sagt end gjort) og så skal den bare vippes af mens hypen er der Icon_e_biggrin1

Har ikke store kendskab til JLC eller deres priser, men jeg ville ikke sætte mine penge i sådan et og have en forhåbning om, at de vil stige i pris... de rammer simpelthen et for snævert publikum!

Priserne på vintage rolex er stille og rolig stigende og interessen for Vintage Rolex er ikke så stor i Asien endnu og når den kommer følger priserne også med op Icon_e_sad ... Men her skal man have enorm viden eller købe gennem en som har denne viden (det koster jo også lidt) Og så skal man huske på at stand er alfa-omega! og for en 50-100k kr. er der alligevel også lidt muligheder der! Men de har nok bedre af bare at ligge nede i boksen fremfor, at blive båret da der jo nok ville komme brugspor!

Jeg tror på en nyere Rolex Explorer II (Ref. 16570)! Det er det eneste nyere (udgået) Sports Rolex som ikke er steget voldsomt i pris endnu... Den er dog i de fleste ikke urkyndige folk mere ukendt fremfor Subs, SD'ere og GMTII'erne! Men lige nu kan en komplet i flot stand jo fåes for en 25k hvor alle "de andre" sports rolexer har taget hoppet og er over 30k

AP kunne også være spændene... jeg ville nappe en 15300 fremfor 15400'eren da 15400'eren lige er kommet ud og der en god interesse for dem hvilket også har en fin indflydelse på brugt prisen, de burde komme lidt længere ned i pris! Der var også en stor hype om Diveren da den kom... og dog selvom den ikke kom ned i de 50-60k som nogen havde troet eller håbet så er den dog blevet billigere, selvom AP har sat den en 15k op siden den kom på markedet!
Ellers kunne en ROC 26300 med enten brun, blå eller panda skive måske og blive interessant, da de nye 41mm Chronoer kun kommer med ens farvede skiver...

Og som Baun også er inde på kunne de ældre sports omegaer også være interessante, dog er min viden her utrolig begrænset... Dog finder jeg det dog fascinerende, at du her kan få en super lækkert vintage sports ur fra en af de store mærker og så til menneske penge Icon_e_biggrin1

Men jeg ville helt sikkert holde mig til Rolex eller AP, til dels da jeg klart finder dem mest interessante lige pt. og så rammer de også et bredt publikum...
Simon Hedegaard
Svar
Som ren investering med fortjeneste for øje ville jeg købe en stak nyere Rolex sportsure. Sub, GMT, Dweller, Explorer - Alle i gamle modeller, er gode investeringer hvis man køber fornuftigt og kun komplette eksemplarer efter år 2000. Det burde man godt kunne lave lidt mønt på i løbet af 3-4 år...
Svar
KlausM Skrev:Ville det ændre på jeres bud hvis budgettet lød på op til 150-200k?
Det er lidt tankevækkende at der både nævnes vintage Omega/Rolex og finere horologi i form af AP og JLC.
Mvh
Klaus

Selvfølgelig Klaus mere vil jo så have mere og med de penge kunne der blive både til APeren og Polaris (eller DSeren)
jeg ville klart gå efter de finere horologi mærker og sport stål Rolex (de klare sig jo altid godt),
Panerai er heller ikke det værste at sætte penge i men de tiltaler mig ikke og når nu der er nogle ure jeg er vild med som jeg mener er en OK investering ja så nupper jeg dem. Icon_e_wink

Men hvis vi kun snakker at urene skal være en investering ja så er der helt sikkert muligheder hos Pam,
jeg mener bare det hele omkring dem generelt er for crazy.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Hvad er jeres vurdering priserne på Omega - er det en god eller mindre god investering?
Svar
Det er vist ikke mange Omegaer der stiger eller holder prisen over en længere årrække,
i det spil er de en ganske almindelig stangvare.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:Det er vist ikke mange Omegaer der stiger eller holder prisen over en længere årrække,
Er ikke helt enig her! Da nypriserne er steget er brugtpriserne jo også fulgt lidt med... Både PO'en og speedyen har da taget et spring på et par tusinde eller tre de sidste par år! Men om man kan forvente, at de stiger yderligere ved jeg ikke... men der er ikke mange mærker som har sat deres nypriser ned så mon ikke fremtiden også byder på lidt prisstigninger fra Omega!

Mht. til de gamle har jeg desværre ikke nok viden til, at jeg tør udtale mig der... men mon ikke Baun har et par tanker!?
Simon Hedegaard
Svar
Stensbjerg Skrev:Det er vist ikke mange Omegaer der stiger eller holder prisen over en længere årrække,

Mon ikke Jacob taler om nyere Omegaer?

Der er i hvert fald mange Vintage omegaer der koster langt mere idag end den dag de blev solgt første gang. Fx. et Constellation i stål i 1965 - 600 kr - handles idag til 6000 kr.

Visse modeller som Speedmaster, Seamaster 300, Ranchero og Railmaster (og mange andre) er steget langt mere.

Men jeg er enig i at det er tvivlsomt om de nyere ure vil stige. Det kommer jo dels an på hvad man giver for dem (listepris eller 70-80%) og dels an på om de stiger fremadrettet og om det bliver populære modeller. Det er svært at spå- især om fremtiden Icon_e_surprised

vh Baun
Svar
Easy peacy! :)
100 K = fire rolex subs med dato
3-4 år lidt god købmandsskab og lidt Rolex inflation og du vil nok have tjent 20-30 K
Der vil altid være købere til Rolex sportmodeller.

//Berg
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)