Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Jeg er meget enig i hvad du (Claus_K) skriver - også i din konklusion !
En tråd som denne vil næsten uundgåeligt komme til at dreje sig om en eller anden form for sammenligning mellem Urdebatten.dk og Urforum.dk - det ville være svært at komme med nogle betragtninger omkring fordele og ulemper ved 2 urfora, hvis ikke !
Men jeg synes egentlig, at tråden indtil videre kører meget sobert og uden unødige angreb og personfnidder, hvilket jeg gerne vil rose alle parter for ! Denne tråd vil så nemt som ingenting kunne køre af sporet, hvis vi ikke passer på og det vil være en skam, for jeg er af den opfattelse, at en debat som denne er nødvendig og evt. vil kunne føre til at formindske den splittelse, der jo altså (om man kan lide det eller ej) nu er en realitet indenfor vores verden.
Dog tror jeg, at tråden bør ende med, at debatten bliver nødt til at acceptere realiteterne som de er nu, med to fora - det vil nok ikke være muligt at omgøre, medmindre der sker en eller anden mirakuløs forbrødring mellem Bjarne og Kim, samt at der findes en løsning på de forskellige kommercielle interesser som florerer på tværs af begge fora.
Denne tråd kunne så passende bruges til at finde ud af, hvordan vi evt. kunne få det bedste ud af situationen ............. der er jo ingen der siger, at de to fora ikke vil kunne supplere hinanden og måske endog eksistere i en form for mere eller mindre formelt eller delvist stiltiende samarbejde !??
Men måske er det for tidligt / revolutionerende, at begynde at tænke i sådanne baner !??? (indsæt blinkende "provo-smiley" her efter behov og temperament  )
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
I am pleased we have a new forum and can see no reason why we should not have a good relationship with ureforum.I may have disagreed with many on the old forum but they are all good guys who like watches.Myself and Baun have had many heated discussions on urforum but i respect and admire his knowledge and love for his Omega watches.And everyone can learn from someone who knows a brand like Baun.And it is agood thing he visits this site as well.Hannova and others do the same.And i for one am pleased they visit this site now and again.Sorry i named names but i think it is important to understand there is a lot of knowledge on both sites we must not lose.Its a bit like watch brands they maybe compete with one another but many also help one another.It is a fact of life we now have two watch forums in Denmark.It is also a fact of life that it is better to work together than work against one another.This can be achieved if we are open and work together with watch meetings for example.And i see nothing wrong in quoting something we have read on the other site.Spread the knowledge from both sites then we can have the best of both worlds. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Hvor om alting er så er os der blev udelukket fra det gamle forum jo glade for denne
mulighede for igen at "sparke hjul" med mange af de rare mennesker man også mødte igennem urforum.
Mig bekendt var det ikke fordi at Kim og Bjarne blev uvenner som førte til oprettelsen af dette forum,
og som jeg forstod Bjarne (har talt en del med ham på det sidste) så har han ikke noget med den daglige ledelse af urforum at gøre,
han passer sin urshop og de to ting holder han meget adskilt.
Den meget focus som urdebatten har fået kan jo også udspringe af nogle helt andre bekymringer fra urforums side
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jeg har fuld respekt for at Kim ville sit eget - og læser med på begge, men prioriterer det gamle højst i svar - helt enkelt for tid og på grund af at jeg kender folk dér bedre + der er lidt bredere debat specielt inden for vintage. Det betyder dog ikke boykot af det ene eller andet - blot et enkelt valg.
Jeg synes det er klart besværligt med 2 fora i så lille et sprogområde - men det er ikke kritik af det ene eller andet - besværligt er det
vh
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Det var faktisk da jeg læste om dine daglige "besværligheder " inde på urforum hannover
at jeg fik interesse i at høre om hvor mange der på daglig basis sloges med det samme som dig.
Husk at 70% af alle vores bekymringer aldrig bliver til noget
jeg er sikker på at hvis man vælger at holde focus på det positive/mulighederne
frem for det negative/begrænsningerne så vil det med 2 forums kun være en gevinst for alle i det lange løb
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Stensbjerg Skrev:jeg er sikker på at hvis man vælger at holde focus på det positive/mulighederne
frem for det negative/begrænsningerne så vil det med 2 forums kun være en gevinst for alle i det lange løb
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Stensbjerg Skrev:jeg er sikker på at hvis man vælger at holde focus på det positive/mulighederne
Ahhhhrrrr.................... nu er det ikke for at være negativ - men det argument lyder lidt ligesom en god ven, der ikke helt ved hvad han skal sige til én, som er ked af det og derfor vælger at bruge den gamle traver: "Det skal nok gå altsammen" !!
Selvfølgelig er vi nødt til at acceptere tingenes tilstand og få det bedste ud af det - men det kan ikke nytte noget at fornægte, at vores lille skare på trods af en fælles passion nu er splittet og at dagligdagen for os, der gerne vil være i begge lejre, er blevet noget mere besværlig !
Jeg frygter lidt den dag, hvor de af os, der bevæger os på begge fora, af nemheds skyld eller andre årsager vælger det ene fra ............. DEN dag, vil splittelsen i urtossernes verden være total !!
Min påstand vil være, at hvis ikke der tages initiativer fra begge fora, til at kunne supplere hinanden i stedet for at "konkurrere" med hinanden, så vil den dag komme !! Og sådanne initiativer er nødt til at fremkomme i samarbejde mellem begge fora - og så må folk sgu sluge et par kameler for den fælles sag (pardon my french) !! ..................... det vil jeg gerne opfordre til !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Stensbjerg Skrev:Det var faktisk da jeg læste om dine daglige "besværligheder " inde på urforum hannover
at jeg fik interesse i at høre om hvor mange der på daglig basis sloges med det samme som dig.
Husk at 70% af alle vores bekymringer aldrig bliver til noget
jeg er sikker på at hvis man vælger at holde focus på det positive/mulighederne
Jeg har da ikke fokus på noget negativt. Jeg svarer klart og tydeligt hvad jeg mener - at det er besværligt med 2 fora - mere er der ikke i det
Det er i øvrigt lidt sjovt så let det er at få alt til at være en lille slags krig hvor man absolut skal være med i en lejr. Jeg har ikke kritiseret dette forum eller deltagerne og er selv lidt med, men jeg SYNES det er besværligt - og det må jeg vel ha lov til uden at det er at se negativt på ting
I øvrigt tror jeg spørgsmålet er lidt overflødig (ud over den der med at ville dele sig i lejre) Der er vel ingen tale om at nedllægge det ene eller andet, så den fører jo ikke til noget, og jeg vil bare konkludere, at når der er aktivitet og folk der er glade i begge fora, så er der behov for begge som det er nu.
vh
•
Hvem gør det til en konkurrence?  Jeg har absolut intet problem med at være begge steder..... Man er vel der hvor man føler sig mest velkommen.... Det har aldrig været et spørgsmål om at det skal være en konkurrence
I bruger meget krudt på at der nu er 2 foras
Der er ikke 2 (ur)verdener i Danmark, kun 1.....
•
I øvrigt tror jeg der kommer et tredie urforum i løbet af 2012
•
|