Price falling?
#11
Ja, sportsmodellerne fra Rolex er steget enormt.

Umiddelbart kan man fristes til at spørge om det er berettiget, da der er tale om nogle få opdateringer i form af en keramisk krans og parachrom spring, men de har nok valgt at udnytte deres ''brand value'' bedre. Rolex er jo det mest kendte mærke blandt almenheden, og det anses jo også som et statussymbol at eje sådan et ur. Rolex har blot valgt at bruge deres kort bedre, og det lader til at have lykkedes.

Jeg morer mig til tider over at min ''sjove'' Submariner snart koster mere brugt end den gjorde som ny tilbage i år 2004. Ja, vi har snart 10 års dag.
Svar
#12
Citat:a, sportsmodellerne fra Rolex er steget enormt.

Umiddelbart kan man fristes til at spørge om det er berettiget, da der er tale om nogle få opdateringer i form af en keramisk krans og parachrom spring, men de har nok valgt at udnytte deres ''brand value'' bedre. Rolex er jo det mest kendte mærke blandt almenheden, og det anses jo også som et statussymbol at eje sådan et ur. Rolex har blot valgt at bruge deres kort bedre, og det lader til at have lykkedes.

Jeg morer mig til tider over at min ''sjove'' Submariner snart koster mere brugt end den gjorde som ny tilbage i år 2004. Ja, vi har snart 10 års dag.

Min betragtning mht prisstigningerne var nu også mere myntet på de gamle modeller. De nye har også fået et gevaldigt hak opad - Det har naturligvis også en effekt på brugtmarkedet. Men der er en hel klar tendens til at de gamle modeller stiger kraftigt i værdi for tiden. Jeg har indenfor det sidste år købt indtil flere af de gamle modeller til endda SÆRDELES gode priser, men der er efterhånden længere og længere mellem snapsene...... GMT-Master II 16710 er bare den der chokerer mig mest. Et flot sent eksemplar kan NEMT koste +35K.... Det samme går jo for Sea-Dwelleren som også er steget voldsomt.
Og jeg tror sgu ikke de falder igen. Tværtimod.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: