Hvilket ur skal jeg vælge (max 3000 kr)
(19-07-2015, 06:51 PM)pbr Skrev:
(19-07-2015, 06:34 PM)Manson Skrev:
(19-07-2015, 06:27 PM)pbr Skrev:
(19-07-2015, 06:23 PM)Manson Skrev: Hvis I er enige om at 18 mm vil være pænest til dette ur, vil jeg gå med denne lænke. :)
Også selvom denne lænke åbenbart ikke produceret af Seiko, men derfor kan lænken jo stadig godt være god kvalitet:

http://www.monsterwatches.eu/eu/index.ph...ssoyster18

Det er jo smag og behag - her skal du handle efter, hvad du selv tror vil være pænest. Jeg har blot skrevet, hvad JEG tror vil være pænest  Icon_blink

Det er dig, der skal gå med uret og derfor er det dig (og ikke os), beslutningen skal komme fra !

Lænkens kvalitet kan du dog godt gå ud fra, vil være bedre end Seiko´s originale ......... det er jo hele tanken med at monsterwatches producerer deres egen - at det skal være en upgradering !

Jamen jeg har ikke den fjerneste ide! :)
Jeg har jo aldrig haft uret i hånden. 

Jeg tænkte umiddelbart 18 mm ville være det bedste for mig, da jeg har et rimeligt smalt håndled.
Så vil du måske heller ikke anbefale, at jeg køber uret med den dyrere Seiko lås?  

Mht. bredden, så er det jo som sagt min mening, at det vil være det pæneste - og det forstærkes jo så bare, hvis du har smalle håndled efter min mening.

Jeg kender ikke kvaliteten på Seiko´s lås, men hvis du ser på hjemmesiden, så er Seiko´s lås blot lavet af presset metalplade, mens den lås, der er på den anden er af tykkere metal, der er skåret ud. Så ja, jeg tror at den eneste grund til, at nogen vil betale mere for Seiko låsen er, at de gerne vil have, at der står Seiko på den  Icon_blink

Iøvrigt, så prøv at læse dette review, der sammenligner Skx007 med Seiko Monster og Orient Mako (forgængeren for Orient Ray). Hvis du ser youtube filmen øverst i review´et, så gik låsen på det eksemplar, som forfatteren testede faktisk i stykker ........ det var dog jubilee lænken og jeg ved ikke om der er forskel.

http://www.watchitallabout.com/seiko-skx...ch-review/

En anden ting, er at leddene på monsterwatches lænke er sat sammen med skruer, mens Seiko´s blot er med "pins", der skal presses ud, når man tilpasser lænken. Dette er typisk et tegn på bedre kvalitet. Endestykkerne er ligeledes massive på monsterwatches lænke, mens det blot er bøjet metalplade på Seikos egen længe - dette er også et tegn på meget bedre kvalitet og massive endestykker vil i øvrigt ofte give en meget bedre tilpasning til urkassen.

Så kan jeg vist ikke finde på mere at sige om lænkerne  Icon_e_biggrin1

Mange gode argumenter for at vælge monsterwatches egne lænker. Altså, jeg er næsten ligeglad med om der står Seiko på lænken. Kvaliteten er derimod meget vigtigere.

Derfor må valget blive 18 mm super oyster. Så kan jeg altid tilkøbe "mods" til uret senere, hvis jeg får lyst til at sætte mit meget præg på uret :)
Svar
(19-07-2015, 07:02 PM)Manson Skrev: Så kan jeg altid tilkøbe "mods" til uret senere, hvis jeg får lyst til at sætte mit meget præg på uret :)

Præcis !!! Det er én af de gode ting ved dette ur - der kan fås et væld af relativt billige aftermarket "mods" der kan forbedre og/eller sætte præg på uret, hvis man ønsker det.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(19-07-2015, 07:05 PM)pbr Skrev:
(19-07-2015, 07:02 PM)Manson Skrev: Så kan jeg altid tilkøbe "mods" til uret senere, hvis jeg får lyst til at sætte mit meget præg på uret :)

Præcis !!! Det er én af de gode ting ved dette ur - der kan fås et væld af relativt billige aftermarket "mods" der kan forbedre og/eller sætte præg på uret, hvis man ønsker det.

Men uret skal vel forbi en urmager hver gang uret skal "modificeres"?
Svar
Hov jeg var ikke opmærksom på at der er anden forskel på lænkerne end "seiko", skruerne er helt sikkert at foretrække, så kan du også selv nemt fjerne led så det passer.

Uret er fint, jeg bruger det mest når jeg skal ud og være aktiv, da det ikke passer så godt til skjorter. Uret er ikke så frygtelig præcis ud af fabrikken, men det kan du få en lokal urmager til at justere.
Svar
(19-07-2015, 07:16 PM)tg Skrev: Hov jeg var ikke opmærksom på at der er anden forskel på lænkerne end "seiko", skruerne er helt sikkert at foretrække, så kan du også selv nemt fjerne led så det passer.

Uret er fint, jeg bruger det mest når jeg skal ud og være aktiv, da det ikke passer så godt til skjorter. Uret er ikke så frygtelig præcis ud af fabrikken, men det kan du få en lokal urmager til at justere.

Hvad koster det hvis urmageren skal indstille uret?
Og hvordan er uret upræcist? Beklager mine spørgsmål. Jeg er helt nybegynder :)

Skx007 burde da sagtens kunne fungere sammen med skjorter, tænker jeg.
Svar
(19-07-2015, 09:43 PM)Manson Skrev:
(19-07-2015, 07:16 PM)tg Skrev: Hov jeg var ikke opmærksom på at der er anden forskel på lænkerne end "seiko", skruerne er helt sikkert at foretrække, så kan du også selv nemt fjerne led så det passer.

Og hvordan er uret upræcist?  Beklager mine spørgsmål. Jeg er helt nybegynder :)

Et nyt ur skal lige gåes til, lidt som et par sko. Uret er reguleret ind fra fabrikken til at gå inden for 5 - 8 sek. pr. døgn, vil jeg mene. Men alt er relativt. Når du så har brugt uret lidt tid, kan du måle om uret taber eller vinder ved at bruge den samme klokke på nettet. Går det dig på at det taber, kan du få det reguleret hos en urmager. Dette koster nok et par hundrede kroner, men vær opmærksom på, at uret så kan have mistet dets vandtæthed, da uret så har været åbent......

Og ja alt går til en skjorte, det er jo hvad dine øjne ser og ikke andres. 

Mht. lænke, ville jeg klart vælge en lænke som er 22 mm ved hornene og 20 mm ved spændet. Det kan nemt se sjovt ud. Se Rolex, de har ikke fattet det endnu :-)
Svar
(19-07-2015, 09:48 PM)Black Seal Skrev:
(19-07-2015, 09:43 PM)Manson Skrev:

Og hvordan er uret upræcist?  Beklager mine spørgsmål. Jeg er helt nybegynder :)

Et nyt ur skal lige gåes til, lidt som et par sko. Uret er reguleret ind fra fabrikken til at gå inden for 5 - 8 sek. pr. døgn, vil jeg mene. Men alt er relativt. Når du så har brugt uret lidt tid, kan du måle om uret taber eller vinder ved at bruge den samme klokke på nettet. Går det dig på at det taber, kan du få det reguleret hos en urmager. Dette koster nok et par hundrede kroner, men vær opmærksom på, at uret så kan have mistet dets vandtæthed, da uret så har været åbent......

Og ja alt går til en skjorte, det er jo hvad dine øjne ser og ikke andres. 

Mht. lænke, ville jeg klart vælge en lænke som er 22 mm ved hornene og 20 mm ved spændet. Det kan nemt se sjovt ud. Se Rolex, de har ikke fattet det endnu :-)

Tak for dit svar.
Lænken som Monsterwatch sælger (18 mm ved spændet), er bedre kvalitet end Seiko lænken (20 mm ved spændet).
I er åbenbart meget uenige i hvilken lænke, der matcher uret bedst. :)
Svar
Prøv at se på uret med de forskellige dimensioner - igen det er dig som skal gå med det. Jeg synes det er meget når den tapper 2 mm ind i hver side mod spændet, men det er mine øjne. I forhold til kvaliteten på lænkerne, så ved jeg intet om det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
(19-07-2015, 09:53 PM)Manson Skrev: I er åbenbart meget uenige i hvilken lænke, der matcher uret bedst. :)

Selvfølgelig, det er jo et spørgsmål om smag og vi er mange medlemmer med vidt forskellig smag, hvilket giver forskellige svar :-)
Svar
(19-07-2015, 10:07 PM)KimT Skrev:
(19-07-2015, 09:53 PM)Manson Skrev: I er åbenbart meget uenige i hvilken lænke, der matcher uret bedst. :)

Selvfølgelig, det er jo et spørgsmål om smag og vi er mange medlemmer med vidt forskellig smag, hvilket giver forskellige svar :-)

Præcis !!  Icon_e_biggrin1
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)