Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
It has always been a problem for watch buyers to find independent watchmakers personal opinions on the watches that are made today.There is no organization that fights for the rights of watch buyers.unlike car buyers who have independent bodys like the Danish FDM,who test and controll .Watch factorys have a clear field to spread lies and propoganda about their watches,if they wish to do so.All we can do is try to find opinions about watches from people we trust.And not from the fools who believe everything they are told by certain watch brands.But be prepared,because they like to gang up against anyone who speaks out against them.This is in no way just another conspiracy theory.It is a fact that people in the buisness of selling watches or merchandise own or run many of the most well known watch sites on the planet.And many watch writers have economic interest in what they write about.So to call them independent means either you are naive or corrupt.
We are in the same world as cosmetics and perfume here,and normal consumer rights do not exist in these markets.You have to find your own way in the dark.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
Svar: 563
Tråde: 22
Modtaget Likes: 410 i 197 svar
Givet Likes: 951
(29-02-2016, 02:23 PM)P.N. Skrev: Jeg har nu ikke indtryk af at folk holder sig tilbage med meninger og udsagn
men når folk henvender sig personligt til mig finder jeg det rimeligt også svare personligt. Det kan selvfølgeligt omsættes til et indlæg på forum uden at afsløre spørgeren. Det vil jeg overveje
P.N.
Det kunne i hvert fald lyde som om, der er en masse spændende ur-guf, som Urforum ellers går glip af!
mvh Jens
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Der er meget rigtigt i det du skriver Willy men hvis urnørderne brugte lidt mere tid på at finde troværdige rådgivere/sælgere i stedet for at bruge/misbruge deres tid på udelukkende at prøve og diskutere pris for derefter at afslutte handlen på nettet eller udlandet. Så var det muligt at få seriøs info om de produkter der er interesse for. Det kan synes at det ofte er vigtigere at spare 500,- end være sikker på at den information man modtager fordi man har en relation til sælger. Hvor meget betyder 1000,- hvis overvejelserne går på at investere 25K eller mere

P.N.
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Alle som ser snobberi skal bare husk på at det går begge veje,
Præcis som med racisme.
Da jeg for for flere år siden som relativ grøn ur tosse anskaffede mig et Oris
Som jeg skrev side op og ned om pga min glæde omkring uret,
var det ikke et ur/mærke som mange gav feedback på, på daværende forum
Det kan man tolke som man vil, jeg vil til enhver tid vælge bare at være glad for mine egen valg
Hvad andre så vælger at være/gøre er deres egen sag, jeg forstå ikke man gider at jagte det man
Selv opfatter som urent trav (her snobberi)
Jeg har selv prøvet at blive fartblind i interessen så kun 30k+ fandt nåde for øjet,
Det ville jeg gerne undgå da der er masse af dejlige ure derunder,
Så jeg stoppede lidt op og og ændrede tilgang hvilke jeg syntes har været super godt.
Måske det er det du ser som snobberi Rune,
Uden at det er tilfældet i dens reneste nedladende form.
Vi har hver vores tilgang til interessen og der er ikke en facit liste. Og fred med det.
Jeg tror bare vores lille legeplads herinde generelt afspejler vores samfund dags dato,
Hvor rummelighed heller ikke står øverst på dagsorden generelt.
Det kan man så vælge til og fra på,
Et valg som alt andet i tilværelsen det ser jeg ikke noget ufred i.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(29-02-2016, 02:57 PM)P.N. Skrev: Der er meget rigtigt i det du skriver Willy men hvis urnørderne brugte lidt mere tid på at finde troværdige rådgivere/sælgere i stedet for at bruge/misbruge deres tid på udelukkende at prøve og diskutere pris for derefter at afslutte handlen på nettet eller udlandet. Så var det muligt at få seriøs info om de produkter der er interesse for. Det kan synes at det ofte er vigtigere at spare 500,- end være sikker på at den information man modtager fordi man har en relation til sælger. Hvor meget betyder 1000,- hvis overvejelserne går på at investere 25K eller mere 
P.N.
+ 1 Yes find someone you can trust.Even if it is not always easy.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
I bund og grund er det vel forkert at have et Off Topic forum i et Urforum? Jeg startede Danske Urtosser på facebook og har i dag grupper til de fleste. En tråd som denne ville blive slettet omgående, da den intet har med ure at gøre.
Personligt trives jeg bedst i de mindre grupper (Divers og Mikromærker), sammen med folk der respektere at vi har forskelig smag. Jeg deltager ikke meget herinde længere, og kommer nok heller ikke til det, desværre.
•
(29-02-2016, 07:05 PM)Claus Tukjær Skrev: En tråd som denne ville blive slettet omgående, da den intet har med ure at gøre.
Ja, der er mange tråde, som ikke handler så meget om mekanik, som de handler om, hvad folk tænker og føler omkring ure... og om de andre ur-tossers mere eller mindre kvalificerede meninger.
Men det skal man ikke kimse af. Om det er olie-malerier, gamle Georg Jensen te-kander, frimærker, modeltog eller veteranbiler: Menneskene bag interessen er lige så interessante som objektet for deres kærlighed.
Det er vel også derfor, du selv læser disse tråde ;-)
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Lige præcis
P.N.
•