ORIS erfaringer
Jeg ville også vælge et Omega PO fremfor et Oris TT1, hvis økonomien var dertil. Ville faktisk have købt et PO, da min søn blev født (for 3½ mdr siden). Tænkte det var et godt tidspunkt, da han jo så kunne arve uret med tiden. Tankegangen virkede - og virker - meget appellerende til mig. Dog har jeg indset, at pengene hellere må bruges 'på ham' (sikke voksen og fornuftig man bliver, når der kommer småfolk til Icon_e_biggrin ).
Oprindeligt vurderede jeg, at økonomien nok var til et Seiko Monster. Har dog valgt at gribe lidt dybere i lommerne, hvorfor valget højst sandsynligt falder på en Oris. Så kan jeg jo altid købe PO'en ved en anden skelsættende lejlighed (måske når jeg bliver ph.d. om et par år Icon_e_biggrin ).
Svar
Tukjær Skrev:
Sociologen Skrev:Hmmmm.... Det virker som om, at jeg ikke kan gå helt galt i byen med et Oris TT1 1000m til £ 797,66 (ca. 6.600 kr). Foruden at få et fedt ur, kan man nok få pengene nogenlunde igen ved gensalg.

Tukjær jeg kan forstå, at du har købt hos precisionstime. Hvordan forholder det sig med garanti, når man køber ur derfra? Hvad med gebyr for forsendelse? Der er ingen moms el. lign. formoder jeg, idet precisiontime er engelsk.

Ved garanti rep. skal uret sendes til England. Mener det koster 15 £ i forsendelse...... Ingen told eller moms..... Og ja, det er et fedt ur. Kan dog ikke måle sig med Planet Ocean.....

Hvordan går det egentligt med den PO Tukjær ?? Får den noget armtid eller hvad ?? Som du ved går jeg jo selv og overvejer en sådan. Er den de ekstra penge værd i forhold til din Seamaster som jo stadig er til at skaffe rundt omkring til gode priser.

Mvh Bjarne
Svar
Mester Skrev:
Tukjær Skrev:
Sociologen Skrev:Hmmmm.... Det virker som om, at jeg ikke kan gå helt galt i byen med et Oris TT1 1000m til £ 797,66 (ca. 6.600 kr). Foruden at få et fedt ur, kan man nok få pengene nogenlunde igen ved gensalg.

Tukjær jeg kan forstå, at du har købt hos precisionstime. Hvordan forholder det sig med garanti, når man køber ur derfra? Hvad med gebyr for forsendelse? Der er ingen moms el. lign. formoder jeg, idet precisiontime er engelsk.

Ved garanti rep. skal uret sendes til England. Mener det koster 15 £ i forsendelse...... Ingen told eller moms..... Og ja, det er et fedt ur. Kan dog ikke måle sig med Planet Ocean.....

Hvordan går det egentligt med den PO Tukjær ?? Får den noget armtid eller hvad ?? Som du ved går jeg jo selv og overvejer en sådan. Er den de ekstra penge værd i forhold til din Seamaster som jo stadig er til at skaffe rundt omkring til gode priser.

Mvh Bjarne

Om den er de ekstra penge værd, er op til en selv at afgøre. Jeg bruger begge utroligt meget, og vil bestemt ikke afmed nogen af dem.....
Svar
Icon_e_smile Det var nu heller ikke fordi jeg ville købe dem. Jeg synes bare godt om din ursmag og er lidt nysgerrig hvordan du skifter imellem dem.

Mvh Bjarne
Svar
Så fik jeg set Oris TT1 'in real life'. Et fantastisk ur Icon_e_biggrin Jeg blev på ingen måde skuffet. Tværtimod!

Prøvede sågar et blåt samt et sort på armen (undskylder for den ringe billedkvalitet) :

İmage

İmage

Inden jeg besøgte forhandleren, var jeg sikker på, at jeg ville købe det sorte Oris. Efter at have prøvet det blå, er jeg blevet i tvivl...
Så nu er spørgsmålet bare: Sort eller blåt????

İmage

Jeg synes, at 47 mm er den helt rigtige størrelse for mig. Den virker faktisk ikke så stor, når man får den på.

Desværre er sælgerens pris 11.400 kr. (ekskl. lidt rabat, som jeg blev tilbudt), hvilket er betydeligt mere, end hvad uret kan købes for hos precisiontime.
Må hellere beslutte mig vedr. farve, så jeg kan bestille uret i morgen.
Svar
Mester Skrev::) Det var nu heller ikke fordi jeg ville købe dem. Jeg synes bare godt om din ursmag og er lidt nysgerrig hvordan du skifter imellem dem.

Mvh Bjarne

Lad mig sige det på denne måde... Hvis jeg ikke bruger dem bliver de solgt.....

Og i lige måde.... Du er lidt skyld i at jeg køber en Speedmaster..... Icon_e_wink
Svar
SORT 47mm is the way to
men de er smukke begge to Icon_cool
Svar
Ja jeg er klart osse mest til den sorte. Blåt på ure har aldrig lige været mig.
Svar
Mit er også sort Icon_cool Icon_cool men det orange lys se bare godt ud
måske man skulle ønske sig en coste model i chronograf udgaven
Icon_e_biggrin den har også dette flotte lys.
Svar
Hej

Jacob Jensen

Hvordan kan du bære et ur der vejer 128 kg. Icon_e_surprised

MVH Peter
jacob jensen Skrev:47mmeren må være fra den nye serie af deres divere,da ORIS ikke
før har lavet deres almindelige divere i den størrelse,
så den må være med deres nye lås.

Mit ORIS er 47mm jeg vejer 128kg som (bliver jeg fortalt) sidder pænt
for mig er det en rigtig fin størrelse,men 44 er heller ikke en lille klokke,
Du skal nok prøve begge størrelser for at se hvad der virker for dig.
(du skal være velkomme til at prøve mit ved lejlighed)

Den 44er du linker til tror jeg faktisk også er med den nye lås,
du skal lige være klar over at ORIS sætte glas bagvæg i deres 300m
divere Icon_e_confused(UFEDT i mine øjne) men ellers tjek deres program ud på deres
hjemmeside ORIS.com.

Personlig ville jeg klart tage 1000meren af de 2 du snakker om her
det er med fast bagkasse og en seriøs diver Icon_cool

Prisene hos precisionstime.uk skulle være rimelige gode
pundet er LAVT og de skulle være en OK dealer
(det kan tukjær vist fortælle meget mere om) Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)