33684
Icon_sleep Icon_sleep Icon_sleep Icon_sleep Icon_sleep Icon_sleep Icon_sleep Icon_sleep Icon_sleep Icon_sleep
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
@Willy: Jeg synes altså det er komisk at du starter tråden med følgende statement: "Sorry to say it ,but this site has never been more boring.This is not facebook,so who gives a fuck about the colour of your underwear or the shoes you wear.We are turning into a place where the only purpose is to boast about the latest watch or shoes people have bought.And i for one am so tired of reading Great Watch Fantastic Watch day after day.Come on people write something interesting about watches!" og nu skriver du: "We do not need a bunch of self appointed teachers or censors,to tell us how to act.". Øh, er det ikke præcis det du gjorde da du startede denne tråd?

Jeg har deltaget aktivt i mange fora efterhånden gennem årene, med skiftede indhold - primært ure, motorcykler og forskellige bilmærker. Jeg tror aldrig jeg har oplevet et forum med så dårlig stemning. Lidt trist...
[-]
  • Claus Tukjær, KimT, pbr
Svar
(29-02-2016, 09:45 AM)runzuk Skrev: Vi har jo åbenlyst forskellige tolkninger på det skrevne. Fair nok.
Der er i mit perspektiv en hardcore kerne herinde, som ikke anerkender diverse mærke. Det skræmmer sku folk væk. Har på tidspunkter selv været fraværende pga denne problemstilling.
Og sådan opfatter jeg det. Har du et Rolex så sidder en stor del og bliver små liderlige. Undskyld sproget. Har du andre anerkendte mærker og især store divere + 45mm, så flyver det rundt med negativt ladet ord.
Smider du et Steinhart, Invicta eller TW Steel på så bliver man stenet.
Så jo, Gu er der mange snobber herinde i dommer panelet

Jamen Rune, hvis din defination af en snob er så simpel som en der ikke bryder sig om ure fra fabrikanter der åbenlyst kopierer designet på en stor del af deres ure fra andre (de tre du nævner) så er jeg 100% en snob.

Jeg har bare lært hjemmefra det er dårlig opdragelse at dømme folk på noget så overfladisk som f.eks ure og jeg skriver jo heller ikke grimme ord om dig, selvom at du gerne støtter disse firmaer der lever af at stjæle design fra andre. Du er helt sikkert en god fyr og min mening om dig eller andre vil aldrig kunne blive påvirket negativt (eller positivt) af deres ur, om så det er et kopiur fra stranden i Thailand eller et PP til en million.
Svar
(29-02-2016, 09:54 AM)onkeldunkel Skrev: @Willy: Jeg synes altså det er komisk at du starter tråden med følgende statement: "Sorry to say it ,but this site has never been more boring.This is not facebook,so who gives a fuck about the colour of your underwear or the shoes you wear.We are turning into a place where the only purpose is to boast about the latest watch or shoes people have bought.And i for one am so tired of reading Great Watch Fantastic Watch day after day.Come on people write something interesting about watches!" og nu skriver du: "We do not need a bunch of self appointed teachers or censors,to tell us how to act.". Øh, er det ikke præcis det du gjorde da du startede denne tråd?

Jeg har deltaget aktivt i mange fora efterhånden gennem årene, med skiftede indhold - primært ure, motorcykler og forskellige bilmærker. Jeg tror aldrig jeg har oplevet et forum med så dårlig stemning. Lidt trist...
No that is not what i did.I just gave a personal opinion about what i meant.Nothing more or less.What you and others think about it,is entirely up to you.I do not agree that the atmosphere is bad on this site.We might disagree,but that is quite normal.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Enig Willy
Svar
@Rune

Jeg har ikke noget større problem med, at du tænker ”snobberi”. Det er jo ærligt ment, og vi skulle gerne kunne tåle at høre om hinandens oplevelser.

Du oplever det faktisk sådan, og det er kun fint, at det kommer frem, så man kan tage stilling til det. Og det er ikke værre, end når jeg fortæller, at jeg oplever det som dårlig stil at gå rundt med et ur, der ligner et Rolex uden at være det. Med sådan en erklæring kommer jeg jo til at angribe ikke bare uret, men også dem der går med det. Og sådan er det.

Forresten synes jeg ikke, at diskussionen her er kammet over. I hvert fald ikke endnu ;-)

Og jeg skal ikke sige mig fri for at være lidt snobbet. Jeg har i et par måneder gået med tanker om at skifte mit billigste ur (et Tissot LeLocle med helt standard 2824-2, og købt nyt for under 3k) ud med et Longines. Nutildags kommer Longines s’gu’ nok fra samme produktionslinie som Tissot. Og finish og kvalitet ikke er så meget højere, at nogen vil lægge mærke til det. Jeg har bare altid gerne villet eje et Longines. Rent mærke-snobberi fra min side.

Mærke-snobberi har bare ikke været det, der har været min pointe i forbindelse med Invicta’en, som vi diskuterede. Her var min opfattelse, at hvis man vælger at gå rundt med et billigt ur, der på en arms afstand fuldstændig ligner et tosse-dyrt Rolex, så er det vel, fordi man gerne vil give indtryk af, at man har råd til et Rolex. For mig er det snobberi i højeste potens. I min bog er det sådan, at hvis man har behov for at signalere en luksus, som man ikke har råd til (eller ikke har villet bruge sine børn arv på), så er man da for alvor en snob.

Jeg undskylder på forhånd til dem, der ejer eller har ejet et Rolex-look-a-like på armen. Jeg ved, at det er en alvorlig og meget personlig anklage, og i kan jo have andre og mere ædle motiver for anskaffelsen. Dem kender jeg så bare ikke endnu. Og det er altså sådan, JEG oplever det, hvis jeg møder en person med et kopi-ur.

Og velkommen til virkeligheden: Man slipper ikke for, at sende nogle signaler med det ur, man bærer. Tværtimod: Signalerne til omverdenen er en væsentlig del af det at bære et ur.

Et andet eksempel: Jeg har aldrig set en person med et Geophysic på armen. Men den dag, det sker, vil jeg sikkert tænke alle mulige tanker om ham. Først vil jeg måske tænke ”han har s’gu’ for mange penge!”. Og måske vil jeg have en lille bitte mistanke om, at han kan være en blærerøv. Men jeg vil mest af alt tænke ”RESPEEEKT!!!”. Og så vil jeg være misundelig i en grad, som ikke er spor klædeligt ;-)

Når alt det er sagt, så har jeg i mine 3 måneder på ur-forum ikke selv oplevet noget snobberi. Det meste af, hvad der skrives, handler om ure, som er meget dyrere end mine egne, men de er altså også mere interessante. Det er derfor, jeg elsker at læse om dem.
Svar
Hvis jeg så en med et Geophysic, ville min første tanke sku være: han har totalt styr på ure, og der er ingen blærerøv over det ur.
Hvertfald ikke i DK hvor kendskaben til JLC er så ubegribelig lille!! :D

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Da jeg skrev indlægget ovenfor, havde jeg ikke læst Willys og KimT's slag-udvekslinger på side 9. Så min bemærkning om, at diskussionen ikke var kammet over kom lige en ombæring for sent.

(29-02-2016, 11:22 AM)jacobzimmer Skrev: Hvis jeg så en med et Geophysic, ville min første tanke sku være: han har totalt styr på ure, og der er ingen blærerøv over det ur.
Hvertfald ikke i DK hvor kendskaben til JLC er så ubegribelig lille!! :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

På en meget snurrig måde giver du mig en fin kompliment. Da jeg skrev udkastet til det indlæg, havde jeg nævnt et andet ur. Men i sidste øjeblik ændrede jeg det så til det ur, jeg selv allerhelst ville have på egen arm. Og det ødelægger jo pointen, for du har ret: Det er overhovedet slet ikke et blære-røvs-ur  ;-)
Svar
(29-02-2016, 11:25 AM)Gert Skrev: Det er overhovedet slet ikke et blære-røvs-ur  ;-)

Det er til gengæld mit drømmeur! Smukt, enkelt, og fuld plade med flueben i (næsten) alle kasserne der for mig afgør om et ur er attråværdigt. Jeg mener den oprindelige Geophysic var med manuelt værk - det havde jeg  også gerne set i den opdaterede version.  Icon_hjerte

mvh jens
Svar
Citizen er et konfirmationsur og Rolex er et konge mærke Icon_party
Jeps jeg er en ursnob.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)