Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher
Jeg fortsætter skam også. 

En glad amatør urtosse med hang til at tage uendelig mænder af billeder, er ikke sådan at stoppe.

Men trusler om at stoppe med at skrive herinde, fordi man har et problem med en bestemt flok personer, pisser mig seriøst af. 

Minder om en flok sure gamle bitre mænd. Hvilket i sikkert slet ikke er.

Jeg er personligt ligeglad med om IWC har solgt inhouse calibre og russiske bazookaer til AP og RM via en prøveløsladt grønlænder på blow...

Og hvad så ? Det er sgu da ikke noget man bliver så mavesur over at man forlader biksen over.

Jo måske hvis man har nok i sit eget netværk. Men det er sgu da bare sølle.

Op på hesten igen.

Tag den via pb i stedet og kom videre  Icon_flag
Mvh Kim 
Citat:Hvorfor kan man ikke bare koncentrere sig om de emner der interesserer en selv og så lade dem der lyster fortsætte med deres flueknepperi.

Det er blandt andet der, problemet er. Hvis jeg har lyst til at høre mere om AP, PP, osv., så er der 90% af tiden en eller anden, som hellere vil fortælle, at det er overpriced, ligegyldigt, og at 50mm bronze-divere eller en japaner er et bedre ur.

Hvordan skal man så kunne koncentrere sig om de emner, der interesserer en?

/Mads
EDIT: Det var i øvrigt ikke et decideret svar til dig P.N. Dit citat var bare godt  Icon_smil
Jeg synes i hvert fald, at det er trist og skamfuldt, at en tråd om en - i mine øjne - spændende nyudvikling, som AP har begået bliver til 10 siders fnidder.

Man får jo næsten den tanke, at nogle(!) slet ikke bryder sig om ure og at AP's projekt er en eller anden skat eller ejendomsafgift, som fanden har skabt. Hvis det var en smuk kvinde i så i forbifarten i Rom en forårsdag, ville reaktionen så være, "Ih ej, hun putter sikkert vildt meget hvidløg i maden".

Tilbage til AP. Jeg tror aldrig jeg kommer til at eje et AP og slet ikke et, i denne klasse, men jeg labber (lap'er - get it? Sorry :)) da skriverierne om det i mig og synes deres video er flot lavet. Ja, en sucker er man vel.

Man må gerne have en holdning for min skyld - endda en stærk en, men jeg bryder mig ikke om, at religion bliver pakket ind i "googlable facts".

Min holding til dette AP: Det er imponerende, og jeg betages af, at et praktisk behov løses ved udvikling. Det er vel derfor ure (også) fascinerer. Hvis man irriteres over horologi, så findes der sikkert en App, der kan nogenlunde det samme til 7kr.

Håber alle forbliver på forum, nye som gamle, nørder, som purister, som fanboys, som vrisne.

Mvh Jens
(26-05-2015, 10:34 AM)Jens Skrev: Jeg synes i hvert fald, at det er trist og skamfuldt, at en tråd om en - i mine øjne - spændende nyudvikling, som AP har begået bliver til 10 siders fnidder.

Man får jo næsten den tanke, at nogle(!) slet ikke bryder sig om ure og at AP's projekt er en eller anden skat eller ejendomsafgift, som fanden har skabt. Hvis det var en smuk kvinde i så i forbifarten i Rom en forårsdag, ville reaktionen så være, "Ih ej, hun putter sikkert vidt meget hvidløg i maden".

Tilbage til AP. Jeg tror aldrig jeg kommer til at eje et AP og slet ikke et, i denne klasse, men jeg lapper da skriverierne om det i mig og synes deres video er flot lavet. Ja, en sucker er man vel.

Man må gerne have en holdning for min skyld - endda en stærk en, men jeg bryder mig ikke om, at religion bliver pakket ind i "googlable facts".

Min holding til dette AP: Det er imponerende, og jeg betages af, at et praktisk behov løses ved udvikling. Det er vel derfor ure (også) fascinerer. Hvis man irriteres over horologi, så findes der sikkert en App, der kan nogenlunde det samme til 7kr.

Håber alle forbliver på forum, nye som gamle, nørder, som purister, som fanboys, som vrisne.

Mvh Jens
Icon_+1  Dejligt at høre, at der er flere end mig, som synes, avanceret horologi er interessant. Vi ved godt, at de avancerede ure er for dyre, ikke er så holdbare, at vi aldrig kommer til at eje dem, nogle af dem er måske ligefrem grimme, men de er spændende! 
Det kan man jo ikke blive ved med at sige om en Sub eller en Pingo.
JK
(26-05-2015, 10:56 AM)jk Skrev:
(26-05-2015, 10:34 AM)Jens Skrev: Jeg synes i hvert fald, at det er trist og skamfuldt, at en tråd om en - i mine øjne - spændende nyudvikling, som AP har begået bliver til 10 siders fnidder.

Man får jo næsten den tanke, at nogle(!) slet ikke bryder sig om ure og at AP's projekt er en eller anden skat eller ejendomsafgift, som fanden har skabt. Hvis det var en smuk kvinde i så i forbifarten i Rom en forårsdag, ville reaktionen så være, "Ih ej, hun putter sikkert vidt meget hvidløg i maden".

Tilbage til AP. Jeg tror aldrig jeg kommer til at eje et AP og slet ikke et, i denne klasse, men jeg lapper da skriverierne om det i mig og synes deres video er flot lavet. Ja, en sucker er man vel.

Mvh Jens
Icon_+1  Dejligt at høre, at der er flere end mig, som synes, avanceret horologi er interessant. Vi ved godt, at de avancerede ure er for dyre, ikke er så holdbare, at vi aldrig kommer til at eje dem, nogle af dem er måske ligefrem grimme, men de er spændende! 
Det kan man jo ikke blive ved med at sige om en Sub eller en Pingo.
JK

Nu begynder det at ligne noget der kan bruges Icon_Up Icon_flag Icon_flag
P.N.
(26-05-2015, 10:34 AM)Jens Skrev: Hvis det var en smuk kvinde i så i forbifarten i Rom en forårsdag, ville reaktionen så være, "Ih ej, hun putter sikkert vildt meget hvidløg i maden".

Haha der røg kaffen sgu lige galt i halsen! Tak for en fantastisk opmundrende kommentar

Folk må jo have deres egne meninger og heldigvis kan man jo selv bestemme om man vil svare på de kommentater der kommer. Jeg vil ikke vægte for/imod om folk vil deltage eller ej, det styrer man nu selv... Jeg holder mig til mine små 1000 kr. Ure og remme så lader jeg de store drenge om at diskutrere ap/pp mv.

Ps. Hvorfor laver man ikke underfora til at opdele forskellen? Der kunne jo være et diskussions-undefora og et "se mit nye ur" mv? Tror måske problemet kan opstå bfår folk starter tråde der tager en helt anden drejning end man havde forventet
Correct me if i am wrong.But is this not a place were we can debate watches?I have been on this site for quite a while now,except for a period were i was excluded for the wrong reasons.There have been no problems what so ever until now.This of course has got to do with the new comers and dare i say,old comers from urdebbaten.It is no secret that Urdebatten was formed with the number one priority being,to sell watches.Ureforum was a more serious site, writing threads,just to sell your own watches was forbidden.And it still is.
                                                        The reason i am not generaly liked by certain users,is because i am critical of their so obvious attemps,to praise their own watches,or brands that they sell.I find this very dishonest,and the worst is that many who know very little about watches can be fooled by this.The owner of this site who sells watches never writes or contributes to it.Because he finds it would be unethical to do so.And he knows that it is impossible to be impartial and write about watches he maybe has for sale.I take my hat off to him,and he has my respect.

But i still believe that this site is for everyone.It has been mentioned that i do not like High End watches.Well having read about them daily for the past 50 odd years,i would dispute this.Believe me i was around when Vacheron was competing with PP for the top spot,and others on this site were not even born.And i would put my knowledge of them against anyone in Denmark.I love them,but at the same time i am critical of them.I love watches in all shapes and sizes,and i respect brands high and low.To accuse me of hating them is ridiculous.

It is impossible for so many people on a site like this,to agree on everything that is written.But when people start to write negative things about one another,instead of debating watches,then we have a problem.Because i write something negative about a watch,or even a brand,does not mean very much at all,in the big picture.You can just carry on reading further down the thread,if you do not want to answer.Its that simple!Nobody is forcing you to get into a debate.And you can rest assured with the fact,that i have never ever written anything personall to anyone,because they do not agree with what i have written about a watch.Unfortunatly not all of our users have this self disciplin,let us hope they can learn it.

This started out as a debate about a watch.And then this debate just got misused by people who just wanted to air old greviences.I know life would be easy for them,if i was not around to give the other side of the story.And i would say to all new watch people.Write exactly what you like,i respect all opinions,and would never try to put you down.I am a very tolerant person,and humiliating people is not in my repertoire.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
(26-05-2015, 03:43 PM)willy Skrev: It is no secret that Urdebatten was formed with the number one priority being,to sell watches.Ureforum was a more serious site.
Jeg ønsker ikke at blande mig i denne (afsporede) debat, men det du skriver ovenover er så langt ude i skoven at jeg sidder målløs tilbage........

Urdebatten blev på INGEN måde skabt for at sælge ure, men derimod som et frirum fra de mange overdrevne regler Urforum havde dengang. (før Thomas overtog) Og ja, reklamering var tilladt, men eftersom det var min side og jeg IKKE handler eller handlede med ure giver det sig selv at formålet ikke var at sælge ure. Ydermere var det et krav at alle forhandlere tydeligt have logo i deres signatur således at alle tydeligt kunne se hvem, hvad og hvor.

Du valgte at forlade Urdebatten fordi DU mente at det at tillade reklamering betød at alle indlæg kun var der for at sælge, hvilket er så lang fra sandheden at jeg ikke engang ved hvad jeg skal sige......

Idet jeg stadig har moderatorstatus herinde skriver jeg ikke mere om dig og dine latterlige beskyldninger, udover at jeg nu tydeligt husker hvorfor folk reagerer overfor dig som de gør i denne tråd.

Slut herfra :-(
Hvem der har ret og hvem der ikke har,
Når det kommer til de påstået ting her aner jeg ikke,
Har nogen sagt noget der direkte er usandt er jeg sikker på at det er utilsigtet.

Men hvad der skriger til himlen igen igen her for mig,
Er hvor lidt nogen bruger kan tåle i forhold til det de tillader sig over for andre.

Det er en tanke værd måske man har fået at vide hjemmefra at har man ikke noget godt at sige
Så skal man tie stille, i samme ånd ligger behandle andre som du selv vil behandles.

Hvor folk vil bruge deres tid er en privat sag.

Men hvis dette kun skal være et sted hvor man skal tælle skruer og tandhjul
Og klapper hinanden på ryggen mens man får at vide hvor skøn man er,
Og ikke et sted hvor der er debat holdninger i mellem om alt omkring urene og det der rør
Sig omkring dem, så mister forummet da først dens sande værdi.

Jeg holder af at læse både indlæg jeg er enig og ikke enig i,
Men person angrebene tager jeg afstand fra uanset hvor de kommer fra.

Men når de kommer fra brugere som i andre anledninger ikke misser en chance 
For at spille øm skindet og tøse fornærmet,
Så står jeg sgu af og skruer ned for blusset herinde,
Så går der for meget rød stue i den til mig.

Det kan man så enten glæde sig over eller være ked af,
Det vil kun glæde mig hvis jeg kan glæde andre.  Icon_e_biggrin1

Og dem jeg skal have fat i skal jeg nok få kontakt med alligevel,
Så vi ender i en win win. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
(26-05-2015, 03:43 PM)willy Skrev: Correct me if i am wrong.But is this not a place were we can debate watches?I have been on this site for quite a while now,except for a period were i was excluded for the wrong reasons.There have been no problems what so ever until now.This of course has got to do with the new comers and dare i say,old comers from urdebbaten.It is no secret that Urdebatten was formed with the number one priority being,to sell watches.Ureforum was a more serious site, writing threads,just to sell your own watches was forbidden.And it still is.
                                                        The reason i am not generaly liked by certain users,is because i am critical of their so obvious attemps,to praise their own watches,or brands that they sell.I find this very dishonest,and the worst is that many who know very little about watches can be fooled by this.The owner of this site who sells watches never writes or contributes to it.Because he finds it would be unethical to do so.And he knows that it is impossible to be impartial and write about watches he maybe has for sale.I take my hat off to him,and he has my respect.                                             

Så fik du lige svinet alle brugerne af urdebatten til....... nåh nej du gør det jo ikke personligt kan jeg se......
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)