7 år senere lykkedes det (Oprindelig titel:Jaeger-LeCoultre nyt på vej..)
#31
Næsten 7 år senere lykkes det. Jeg har i dag fået købt et Geophysic True Second. Guf for øje og hjerne. 

Faldt over uret i morges efter at have tænkt over det i mange år. Det var ‘på lager’ hos Chrono.dk.

En lang historie kort. Efter en god handel hos Thomas er uret nu mit.

Som ovenfor beskrevet i det oprindelige indlæg er det ‘videreudviklingen’ af Tribute to Geophysic’ modellen.

Smukt ur med et meget ‘koldt’ udtryk. På en eller anden måde minder det lidt om Lange’s Saxonia.

İmage

Skiven ser umiddelbart banal ensfarvet ud, men et nærmere kig viser noget andet.
İmage

Størrelsen på 39,6mm er rigtigt, rigtig god.
İmage


Da uret kom ud i 2015 var et erklæret mål at vise mere ‘value for money’ i form af finish på værk, kasse mv. Det lykkedes ganske godt.

Der er to ting, der er specielle ved dette ur. Dels ‘true seconds’-komplikationen, dvs at urets sekundviser går som på et quartz-ur og dels Gyrolab balance hjulet (som du ikke kan se på billedet). Det hjul er oprindeligt testet i den vilde Extreme Lab 1 model og mange pr senere blev det så endelig brugt i en almindelig ur-model. Hjulet skulle bla. give mindre luftmodstand og dermed øget præcision i gangen. Op til 15% bedre har jeg læst forskellige steder. Det er lidt som at se F1-teknik drysse ned til almindelige menneskers biler. Love it!


İmage



Da jeg hentede uret havde jeg selvfølgelig mit Tribute to Geophysic på. Se hvor ens og dog forskellige de er. Se fx. de selvlysende knopper i kanten af kassen. Det er en detalje fra det originale Geophysic fra 1958.

İmage

Og det jeg også er stolt af er, at det lykkedes at køre videre med 1 ind/1 ud. Som en del af handelen tog jeg afsked med mit Tudor Black Bay 58. Et dejligt ur, men det trykkede ikke længere på mine knapper.


Claus

Svar


Beskeder i denne tråd
7 år senere lykkedes det (Oprindelig titel:Jaeger-LeCoultre nyt på vej..) - af cfnissen - 08-07-2022, 09:02 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)