Unboxing Aqua Terra 41,5mm blå skive :-)
#1
Jeg har været så heldig, at jeg indenfor kort tid har haft mulighed for, at føje to af mine absolut favorit Omega´er til min urbox - den første er Omega Seamaster 2254.50.00 som var det ur, der sparkede min urinteresse igang og som jeg har skrevet en selvstændig tråd om her: http://www.urdebatten.dk/showthread.php?tid=80121

Den anden er et ur, som jeg har drømt om længe og som jeg mener har ingredienserne til at blive endnu en ny moderne klassiker fra Omega. Det handler om Omega Seamaster Aqua Terra, som jeg tidligere har haft ad to gange med den grå skive, men som jeg begge gange solgte igen, idet de hurtigt mistede armtid - måske fordi de med den grå skive, der ellers også er flot, trods alt var en smule for anonyme/kedelige og ikke kunne konkurrere med mine dykkerure. Den risiko tror jeg ikke eksisterer med denne !!  Icon_blink

Den første gang jeg sådan rigtigt for alvor fik øjnene op for Aqua Terra med den blå skive, var da Slettegaard viste sin 38,5mm frem - denne størrelse er i øvrigt den rigtige "Skyfall" model, idet det var denne version, som Daniel Craig som James Bond bar i filmen hvorfra uret har fået sit kælenavn. Jeg har dog altid ment, at 41,5mm er den rigtige størrelse på dette ur til mit håndled  Icon_smil

Den blå Aqua Terra er ikke et ur, man ser til salg så tit herhjemme ....... eller i det hele taget så tit ser herhjemme, så jeg måtte til udlandet for at finde det. Uret er købt gennem Chrono24 af en ur-broker i Nürnberg, der hedder P+S Handelsverträtung GmbH v/ Daniel Schneider. Jeg kan give dette firma mine bedste anbefalinger for både venlig og meget serviceminded betjening - det var på alle måder en god køberoplevelse. Det er spritnyt og med komplet box og papirer og stemplet af Autoriseret Omega AD.

Men uret kom med DHL Express i går og her følger så et par billeder fra "unboxingen", før jeg fortæller lidt mere om uret:


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage



Forskellene fra den forrige Aqua Terra model er diskrete, men de er der trods alt - den vigtigste forskel er måske at finde i værket, der nu hedder "Master Co-Axial", hvilket vil sige, at det som følge af nye materialer, uden brug af afskærmning er antimagnetisk helt op til 15.000 gauss, uanset uret som de gamle Aqua Terra modeller har glasbagkasse, så man kan se det flotte værk.

Derudover er datovinduet ikke længere indfattet, som det var tilfældet på de gamle modeller, hvilket jeg i første omgang egentlig syntes var en skam. Men jeg må indrømme, at efter at have set skiven i virkeligheden, så virker den mere stilren end den gamle. Endvidere står der naturligvis nu "Master Co-Axial" på skiven  Icon_smil

Lænken har nu polerede midterled, hvilket gør at uret har fået et mere dress-agtigt præg, på trods af at modellen stadig med sine 150 meters vandtæthed hører til Omegas sportsmodeller, som Seamaster linien er en del af.

Derudover har jeg af Martin Issing fået at vide, at bezel er 1mm smallere og har en smule højere "vinkel" end den gamle, men det skal man vist vide, før man lægger mærke til det  Icon_e_biggrin1

Skivens farve er stadig den helt fantastiske dybe metal mørkeblå på en overflade, der skal minde om et skibsdæk af teak-planker, hvilket giver det mest fantastiske spil under forskellige lysforhold - det er utroligt svært at gengive på fotos og er urets "party piece" så at sige !! Jeg har nedenfor forsøgt efter bedste evne og de givne lysforhold i går og i dag, at fange en lille smule af den oplevelse urskiven giver - og ja, jeg mener faktisk, at "oplevelse" er det rigtige ordvalg !! Icon_not  Det er nok en af de smukkeste skiver, der findes på et ur i øjeblikket imho !!  Icon_hjerte


Men døm selv:


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage


De sidste fire billeder her skal helst ses i en større opløsning, end forumsoftwaren giver mulighed for - prøv at klikke på billederne, hvorefter du kommer ind på min photobucket og vælg så derefter forstørrelsesglasset med "+"´et, der kan ses i bjælken øverst til højre !! Så vil du få billedet vist i fuld størrelse !  Icon_smil  

(Forum-admin: Kunne vi ikke snart få rettet forumsoftware til, så billeder gengives i et større format end de bittesmå billeder, der vises nu !!??  Icon_head  Det er ret frustrerende, når man gør sig store anstrengelser for at tage de bedst mulige billeder til glæde for andre herinde, at forumsoftwaren så kun evner at vise dem som små crappy billeder !! Det var ikke noget problem med det gamle forumsoftware og heller ikke i det gamle Urdebatten !  Icon_evil )

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar


Beskeder i denne tråd
Unboxing Aqua Terra 41,5mm blå skive :-) - af pbr - 25-07-2015, 03:13 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)