01-03-2015, 10:02 AM
P.N. Skrev:Jeg har aldrig rigtig forstået afhængigheden af ADere. Hvorfor er det så svært at finde en urmager der er til at stole på og som kan sit håndværk ?
I min optik er det noget fis at tro på, at tilladelsen til at forhandle et dyrt mærke er ensbetydende med at man er en superb håndværker. Jeg er sikker på der findes ADere der er formidable håndværkere ligesom der findes dedikerede urmagere der laver fremragende arbejde i deres lille forretning eller serviceværksted. Hvad gør de mange "ursælgere" der skriver i dette forum, de må da have nogle referencer der er til at stole på, har de ikke brug for service en gang imellem når de køber og sælger vintageure ???
Venlig hilsen
P.N.
Fuldstændigt enig, Per.
Men - det er et spørgsmål om noget abstrakt; "AD´en ved jo allerbedst og de snyder aldrig". Folk er autoritetstro, that´s it.
Der er lige så mange snydepelser bland AD´er end almindelige urmagere. Procentuelt lidt mindre klodsmikler dog, vil jeg tro (dog er de der).
Urpusherne her har deres faste referencer. Og her peger GPS´en mod Horsens (hvis de er på Fyn eller i Jylland) og I Kbh er det vist Svejts, Mølback og nogle mere.
Du må slå tromme om dine færdigheder lidt mere synligt, Per. Jeg ved at du er dygtig og har fornuftig prispolitik men markedsføring skal lige have en opdatering
Mvh. John
PS. De her rystende historier om overhaling af et ETA-værk i Schweiz for 15 - 18K (Breitling, I assume ?) har noget at gøre med AD´ers desperation om at fortsat tjene tykt i en verden som er blevet pludselig megen åben og nem & hurtig at navigere i - tak være nettet.
Den slags karteller er ved at smuldre og AD´ere prøver hænge fast in old days og i "retten for at tjene en god løn ved at pudse den dims man nu engang har solgt".
Ofte skyder de sig selv i fussen... Vent 10 år og se
J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)