17-02-2015, 09:56 PM
Steffen Mortensen Skrev:Hvor endte denne historie egenligt ?
Til jeres info tager det hverken 1-2 min. eller 15 min , men nærmere en time !
De nye Sub kræver at værket skal afmonteres før Lynetten kan tages af.![]()
Ved genmontering skal der div. nye pakninger etc.
Så helt simpelt er det altså ikke
mvh
Steffen M
Jeg er meget overrasket. Men - Danmarks mest kundeserviceminded AD, Steffen, vil med garanti oplyse os om den her overraskende nyhed.
Og håber at du kan sige et ord eller to om Clubmand´s YouTube video hvor keramisk lynette bliver vippet op og trykt tilbage i godt og vel 2 minutter ?
Citat:Vi har ingen forpligtelse overfor ure som vi ikke selv har solgt !
Vi skal som forhandler af et mærke,være kunden behjælpelig med kontakt til agent/grossist/fabrik.
Men til enhver tid for kundens egen regning !
Ergo, garantien følger den forhandler der har leveret uret.
mvh
Steffen Mortensen
Rolex adér
Jeg har besøgt ret mange Rolex AD´er siden jeg selv købte mit 5512 fra AD´en på Kalverstraat i Amsterdam i 1972. Mere af nød en fornøjelse pga. at jeg rejste en del og når der skete noget med et af mine Rolex, var den forretning hvor det var købt fra som regel langt væk.
Jeg har aldrig blevet afvist af en AD (eller, rådet for at sende uret til forretningen hvorfra det var solgt / fabrikken). Aldrig.
Nu tror jeg at det at mine problemer indenfor garantiperioden har været få og små er fifty-fifty spørgsmålet med Rolex´ robusthed og min god held. Kronerør eller to, ditto med rotoraksel, demagnetiseringer, justering af gangen og trykprøver en masse. Alle disse småting er altid blevet ordnet af den AD som har været den nærmeste, uden betaling, venligt og uden henvisninger til "stedet hvor du købte uret". Rigtigt ofte har jeg sluppet UB fra trykprøver og gangsjusteringer, også med ure som for længst er forbi deres garantiperiode.
Af ren nysgerrighed vil jeg gerne høre hvorvidt "retten at afvise garantireparation" (jeg forstår udmærket når vi taler om større operationer) er en lokal juridisk variation af tema her i Danmark, eller er det worldwide ?
Siden hvornår ?
In "old days" takkede og roste jeg ofte diverse AD´ers værksteder og det fantastiske i at eje et Rolex. Bland andet pga. den superior service, der fulgte med uret... Jeg hørte aldrig at "egentlig skulle du sende uret derhen du har købt det fra, men la´ den nu gå denne gang".
Har jeg været usandsynlig heldig med mine nyere Rolex gennem tiderne, eller er det det praksis hos AD´er at fikse kunderne småting, også hvis man rent juridisk set havde retten at afvise en garantireparation ?
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)