04-02-2015, 11:27 AM
BadHamster Skrev:Stensbjerg Skrev:Jeg skal prøve at gøre det kort,Fair nok. Syntes dog dit sprogbrug er ret nedladende... Det er fedt at man i DK kan få betalt uddannelse og SU, det er en fantastisk luksus, det er jeg enig i - men det ændrer ikke på at man ikke har ret mange penge mens man studerer. Selvfølgelig er der nogle som bliver økonomisk hjulpet hjemmefra og nogle uddannelser har meget fritid, så at man har meget tid til et fritidsjob. Det er også fedt at man efter endt uddannelse har mulighed for et vellønnet job - men intet af dette hjælper i studietiden.
Og ellers ikke tage mere plads om emnet i denne tråd.
Studenter er tit kun dem selv hvilke gør det at være på et lille budget meget nemmere,
Mange af dem har også mulighed for at få hjælp/tilskud fra baglandet feks forælder køb af bolig.
Og så har jeg slet ikke nævnt alle de økonomiske fordele vores samfund har valgt At give folk der studere,
Så at kalde sig fattig mens man får penge for at tilegne sig viden som er ejendom for livet,
uden at der bliver krævet andet end at man passer sit job, er så hovedrystende At det trodser enhver fatteevne.
Men jeg har ingen forhåbning om at kunne overbevise nogle studerne om at de på ingen måde er fattige,
Jeg ryster kun på hovedet når jeg høre påstanden, mens jeg på samme tid finde det utrolig menneskelig trist.
Med dette mener jeg på ingen måde at det er økonomisk hårdt at være studerende - man må bare sætte tæring efter næring
Men ja, lad os begrave dette nu - der kommer vidst intet konstruktivt ud af dette
Nedladende bliver den ellers rare Jacob så snart, snakket går til længerevarende uddannelser og det, dertil hører. Desværre. Bortset fra servicesektoren er alle håndens gerninger jo flyttet til Kina i dag og derfor ved jeg ikke rigtigt hvad det ville være, Jacob tror at vores land kunne leve af i fremtiden ? Lave flintredskaber og sælge dem til turister på motorvejs stopsteder ? Bygge en gigantisk dansk version af Disney-land, bygget omkring vikingetema ? Eller ditto omkring bacon- og smørproduktions tema ?
Så var der i hvert fald ikke brug for dem som "gassede den alt for længe indendørs i varmen i uddannelsesinstitutioner" eller hvad det nu var en rystende analog der blev brugt når vi sidst snakkede om emnet
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)