02-02-2015, 06:07 PM
Det er for mig uhørt snobberi når jeg høre udtryk som alle har råd til et dyrt (hvad det så er) ur,
Det er bare et spørgsmål om at prioterere eller ligende udtryk,
så har man godt nok mistet jord forbindelsen Big time.
Efter "festen" i 00erne er definitionen på luksus også blevet en anelse udvandet,
Der fik mange jo muligheden for at købe dyre genstande at "pynte" sig med.
Luksus er et vidt begreb, luksus mener jeg er det vi ikke høre om, da jeg ser"rigtig" luksus som noget man ikke
Skilter med hvis har man behov for at skilte med det bliver det i mine øjne til noget andet.
Så det at gå ind og købe et ur til X kroner ser jeg ikke automatisk som luksus selvom der selvfølgelig sagtens
Kan lægge det "overskud" i handlingen som luksus også kræver, mens hvis du på den anden side har lånt alle
Pengene til genstandene og kun lige har rø.en oven vande, ja så er luksusen sgu for mig svær at få øje på.
Men uanset hvad man købe er det altid klædeligt at huske på at mange andre ikke har samme mulighed,
Ej heller i lille dannevang, Uden at man behøver at gå i moder thèrese mode.
For mig er det i høj grad også luksus når jeg kommer ud til en kold cola i køleskabet fredag aften med ild i pejsen,
Mens jeg ved at dem jeg holder af alle har det godt.
Så luksus kan være mange ting.
Tallet på 500.000 til High end urene ( hvad det så end er) holder ingen steder det tror jeg vi alle kan se,
De kan jo nærmest afsætte den mængde ure i Asien alene.
Kloge ord af din far John.
Det er bare et spørgsmål om at prioterere eller ligende udtryk,
så har man godt nok mistet jord forbindelsen Big time.
Efter "festen" i 00erne er definitionen på luksus også blevet en anelse udvandet,
Der fik mange jo muligheden for at købe dyre genstande at "pynte" sig med.
Luksus er et vidt begreb, luksus mener jeg er det vi ikke høre om, da jeg ser"rigtig" luksus som noget man ikke
Skilter med hvis har man behov for at skilte med det bliver det i mine øjne til noget andet.
Så det at gå ind og købe et ur til X kroner ser jeg ikke automatisk som luksus selvom der selvfølgelig sagtens
Kan lægge det "overskud" i handlingen som luksus også kræver, mens hvis du på den anden side har lånt alle
Pengene til genstandene og kun lige har rø.en oven vande, ja så er luksusen sgu for mig svær at få øje på.
Men uanset hvad man købe er det altid klædeligt at huske på at mange andre ikke har samme mulighed,
Ej heller i lille dannevang, Uden at man behøver at gå i moder thèrese mode.
For mig er det i høj grad også luksus når jeg kommer ud til en kold cola i køleskabet fredag aften med ild i pejsen,
Mens jeg ved at dem jeg holder af alle har det godt.
Så luksus kan være mange ting.
Tallet på 500.000 til High end urene ( hvad det så end er) holder ingen steder det tror jeg vi alle kan se,
De kan jo nærmest afsætte den mængde ure i Asien alene.
Kloge ord af din far John.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)