26-01-2015, 01:55 PM
Det er jo en typisk samlerting (udgåede modeller og mindre antal m.v.) og ikke nødvendigvis noget der behøver at give mening. Lidt det samme som en Red Sub ifht. en alm. Sub, bare i den anden ende af skalaen. Man får på ingen måde et bedre ur - bare sjovere (for nogle) og vil man gerne have dato på uret, er et nyt da klart at foretrække pga. den lille difference i prisen. Chrono24 viser også tendenser ifht. at et ND holder en højere gensalgsværdi, ligesom man på internationale Facebookgrupper også kan se det på popularitet, kommentarer m.v.
Derudover er det også interessant at se Longines er på vej frem internationalt i samleres bevidsthed, hvilket man meget tydeligt ser på deres vintage priser som er stødt stigende. Og det påvirker også No Date LLD, da det er det tætteste man kommer det oprindelige uden at skulle punge over 20k. ud for sådan et.
Og at jeg skulle skrive det for at få prisen op på mit eget ur er helt i skoven. Om det er 6, 8 eller 10k. værd er fuldstændig irrelevant for mig. Med fare for at blive kaldt snobbet, så er det trods alt (i finere ur-sammenhæng) småpenge.
Derudover er det også interessant at se Longines er på vej frem internationalt i samleres bevidsthed, hvilket man meget tydeligt ser på deres vintage priser som er stødt stigende. Og det påvirker også No Date LLD, da det er det tætteste man kommer det oprindelige uden at skulle punge over 20k. ud for sådan et.
Og at jeg skulle skrive det for at få prisen op på mit eget ur er helt i skoven. Om det er 6, 8 eller 10k. værd er fuldstændig irrelevant for mig. Med fare for at blive kaldt snobbet, så er det trods alt (i finere ur-sammenhæng) småpenge.
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)