Hjælp til køb af mit første mekaniske ur
#2
Hejsa & velkommen til.
De her skeletterede klokker i den lavere prisklasse anbefales ikke. Pga. at der prøves at opnå en maksimum "WOW-effekt" billigst muligt. Og uden at gå mere nuanceret i detaljer, robuste er de slet ikke og ofte ej hellere vandtætte.
Det er derimod den evige anbefaling, Seiko SKX007 med mekanisk automatisk urværk (inhouse, no shit) og kasse som er bygget for seriøst brug + skruekrone og vandafvisende til 200 meters dybte. Hvis man søger lidt og har tid, kan man sagtens finde et for ca. kr. 1.000 brugt. Prøv den svenske urside, der plejer salgspriserne være lidt lavere end her i DK: http://www.timetotalk.se/kop-salj/?sid=c...e7de6ed86f
I sidste ende er det nu hip som hap hvis du finder et i Sverige for kr. 800 eller et i Danmark for kr. 1.500... Begge de nævnte priser er ufattelig lave for et seriøst & godt udseende dykkerur i 42mm størrelse. Uret kan desuden modificeres i al evighed hvis standardudgaven ikke huer én.
Mit SKX007 bruges jævnligt:
İmage

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Hjælp til køb af mit første mekaniske ur - af TioMalo - 25-12-2014, 07:52 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 6 gæst(er)