Mini Review af Adobe Lightroom 3
Der er blevet ytret ønske om at jeg lavede en lille guide til min kamera opsætning

Først skal det siges at man ikke behøver et dyrt kamera for at tage gode billeder, men det gør det en del lettere:D

Jeg benytter et Sony alpha 200
İmage

Det er på ingen måde et high end dslr, men vi har brugt det i en del år, og det er helt fint.
Jeg skydder altid i fri hånd, men man kan sagtens bruge et stativ hvis man har lyst.Det er vigtigt at man bruger manuel fokus, da man på den måde meget nemmere kan stille skarpt på netop lige den detalje man ønsker fremhævet.
På dette billed har jeg bare sat den på macro funktion, og ladet automatikken gøre sit arbejde. Dog er det ofte en god ide at sætte den på manuel når man skyder indenfor, eller i andre dårlige lysforhold.

Jeg bruger et program der hedder Lightroom fra adobe, og det er helt genialt, man kan ændre på sort set alt. Hvis man ikke magter at sidde og fedte rundt med alle mulige underlige indstilinger, er der nogle rigtig gode forprogramerede indstillinger, dem bruger jeg for det meste, dog tit med mit eget personlige præg.

Her kan man se de forprogramerede indstillinger ude til venste, og alle de andre knapper ude til højre.

İmage

Her har jeg lavet nogle forskellige versioner, så man kan se hvad lightroom også kan.

İmage

İmage

İmage

Og så orginalen.

İmage

Det skal til sidst siges at jeg er 100% amatør, og på ingen måde er ekspert i hverken det at tage billeder, eller dette program.
Hvis der sidder andre der har lyst til at rette noget, eller skrive noget mere til, er i hjertens velkommen!!
Svar

Beskeder i denne tråd
Mini Review af Adobe Lightroom 3 - af Kristofferj - 26-04-2012, 08:14 AM
Re: Mini Review af Adobe Lightroom 3 - af KimT - 26-04-2012, 08:33 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)