30-04-2012, 12:03 AM
Joepete Skrev:Ivan, kan du sige et par ord om, hvorfor du lige er "faldet for" Certina, som kassen jo indikerer, at du er?
Well... Jeg holder af 70'er ure og kvaliteten faldt desværre støt gennem 70'erne for mere eller mindre hele den schweziske urindustri. Certinas DS'ere er i forrygende kvalitet, også de senere som DS-4'eren helt til venstre. Mange 70'er Omegaer er fede, og jeg forstår folk samler dem, men kvaliteten på cal. 1002/1010/1040 osv. er simpelthen ikke særlig god. Certina cal. 25-651 er et fantastisk værk i rigtig fin kvalitet. Certina kasserne er også bedre forarbejdet end de fleste samtidige Omegaer. Ja, og så er der priserne
DS-2, som man vel kan kalde mit yndlings ur, har en god størrelse(38mm), sidder fantastisk på armen, og kan holde til "alt". Kronografen (DS-2 Chronolympic) måler 43mm. og indeholder det fantastiske Valjoux 23(kolonnehjul). Valjoux 23 er, efter min mening, fuldt på højde med Omega cal. 321 og andre klassikere. Det er identisk med Valjoux 72, som de fleste Rolex fans vil kende til, blot har 23 ikke timeregister. Et DS-2 Chronolympic kan man være heldig at finde til under 10000kr., hvilket er et regulært røverkøb hvis i spørger mig.
Og på forhånd, undskyld Omega fanatikkere, vi har jo alle vores meninger om tingene

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)