25-04-2012, 01:45 AM
JJG Skrev:Super flot ur - kunne være det var sådan et man skulle begynde at spare sammen til
Har du købt dit hos den Hollandske forhandler du linker til via chrono24? Hvor meget "rabat" kan man forvente (kender ikke mærket og har ikke tidligere prøvet at købe i udlandet - de gange jeg har handlet ved DK forhandler har jeg fået fra 10-25%, men det er jo ikke ensbetydende med, at man kan opnå det samme andre steder....).
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Jeg var faktisk usandsynlig heldig, at en dansker ville sælge sit! Tror ikke der er mange danskere som ejer et Dornblüth.
Forinden talte jeg både med Dirk Dornblüth (dengang 8 mdrs ventetid) og med den Hollanske AD'er.
Hollænderen var ikke til at stikke i:-( Ingen rabat! Det er så små mængder om året der produces, at der er rift om urene og så daler priserne som bekendt ikke eller lysten til at give rabat er meget lille.
Fordelen ved Holllænderen er at han lagerefører visse modeller og man derved spare 8-12 mdrs. ventetid.
Hold øjne og ører åbne, engang imellem dukker der et Dornblüth op på brugtmarkedet, meget sjældent på Chrono24, oftere på nogle af de amerikanske eller engelske ur-fora. Det er mit bedste råd, hvis du ikke vil købe nyt.
Drømmer om at køre ned og besøge urmagerværkstedet i Kalbe mellem Hamburg og Berlin - 5.5 times kørsel fra Aarhus.
Mvh
Michael

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)