16-11-2014, 09:00 AM
Miwes Skrev:Det er selvfølgelig meget sjovt at ha et ur der går super præcis i forhold til det er et mekanisk ur, men personligt er jeg ikke bekymret omkring 4-5 sek. + - i døgnet, det er da i småtings afdelingen og så retter man jo bare ind en gang i mellem.ja de 4- 5 sek. + - pr. Døgn er helt normalt. Men at et makanisk ur kun har vundet 45 sek. På et år er helt umuligt
Det er de store drop der får mine panderynker frem, hvis der lige smutter flere minutter lige pludselig.
Der er så mange forhold der spiller ind når man skal tjekke nøjagtigheden og på en EXPO i Århus ikke for længe siden, havde min gode ven sit Rolex i testeren og uret var helt ude af sig selv.....så tog urmageren lige uret henover en afsmagnitiserings-enhed og efterfølgende var der ingen problemer og uret lå inden for få sek. i døgnet.
Vi var naturligvis meget nysgerrig omkring det at afmagnetiserer og spurgte til hvorfor det kunne forholde sig sådan og da min kammerat arbejder med at servicere computere og iPads dagligt, mente teknikeren at det kunne stamme fra de mange magneter der var i iPads ???
Jeg ved ikke noget videre omkring det og var meget overrasket, men det har da fået en til at tænke på om man skulle købe
sådan en afmagnetisering dims.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)