I aften sælges The Henry Graves Super Complication
KimT Skrev:Bare lige så vi er enige, eller så jeg har forstået det korrekt. (jeg er jo ikke urmager og roder heller ikke selv med mine ure Icon_e_wink)

Hedder det ikke kun et gevind når det drejes på/af, eller hedder det også et gevind når det er en form for "pressekant" der presses ned i/over?

Mht. til værktøjet så har de urmagere jeg har set åbne ure som dette brugt en "kasseåbnekniv" i stil med den nedenstående eller en ganske alm. lommekniv, hvorfor jeg ikke tænker det betyder det store om det er den ene eller den anden type kniv, så længe man ved hvad man laver. Og slet ikke i det konkrete tilfælde hvor man tydeligt kan se at bagkassen har været åbnet så mange gange at den er blevet slidt og dermed nem at få af og på. Hvilket vel (som du også skriver) åbenlyst er resultatet af at gøre det for tit. Det kan man også se ved måden han sætter den på igen (med fingrene) da jeg forestiller mig at det kræver noget mere tryk at få en "ikke slidt" bagkasse på og jeg mener da også at have set urmageren have en speciel presse til formålet.

İmage İmage
ja, man kan kalder det for

en pressekant. Men det hedder også presse gevind. Ja en lommekniv ligener men den er lidt anderledes . Det rigtigt at
man bruger presse til at få bagkassen i uret. Det kan være at jeg kan få et billeder ind af presse. Og det jeg mente være at
de her uresamler tit åbner deres ure og viser dem til andre og på denmåde komme de til at ødelægge uret helt uden de vide det
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: I aften sælges The Henry Graves Super Complication - af MortenKN - 12-11-2014, 08:38 PM
Re: I aften sælges The Henry Graves Super Complication - af misiu - 13-11-2014, 04:26 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)