11-11-2014, 01:52 PM
TDN Skrev:dwndler Skrev:Det kan god være, at det er kun mig, men hvad fejler skiven?
For mig er det total kontradiktorisk, at man er til vintage ure (generelt) og så have en forskrækkelse for patina.
Jeg har gennem tiden haft flere Omega ure med sorte skiver og den patina og gylden farve som siver igennem går tilføjer kun ekstra charme i mine øjne.
Og den "Star dust" patina er absolut ikke en " no go" i min ordbog, tværtimod.
Mange sortskivede vintage ure har patina også dette og det er en del af urets alder, jeg sammenligner det tit med en bil fra samme årgang, så er disse ure jo i flot stand, tænk på de har været i brug dagligt i 50-60 år med det slid det medfører . Jeg er mere bekymret hvis den står uden patina, der er rigtigt mange sorte redone skiver derude.....
Jeg kunne ikke være mere enig med dig om dette.
Er skiven sort (det er 90% af repaint, da det er mere sjældent og man forventer at kunne få flere penge) og uden patina så vær ekstra opmærksom på. Man der er også mange (rookies eller folk der absolut skal eje et sort skivet Omega) kaster efter min mening alt for store summer på ure som tydelig har nogle redone skiver.
For mig er patina på skiven også en indikation, at skiven er kosher.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)