18-10-2014, 10:04 PM
Boxter Skrev:Bliver man aldrig mæt, og hvad er det der gør at man hver eneste dag kigger på diverse urfora?!Bare rolig - du bliver aldrig mæt. Jeg har ikke de vise sten og kan fortælle hvorfor, men faktisk så håber jeg stadig at jeg en dag rammer det helt rigtige ur (læs: den hellige gral) som gør at jeg kan skrue ned for min mærkelige og utrættelige "trang"
Boxter Skrev:Selvom jeg har nogle skønne ure kigger jeg stadig på hvad mit næste ur kunne blive. Tidligere har jeg også haft udtalt mig herinde, og til mine nærmeste, at jeg ikke skal have flere ens urmærker i min samling af ure. Derfor har jeg også i et atykke tid kigget på et Breitling Navitimer, men efter jeg prøvede et Rolex Daytona 116520 forleden blev jeg helt solgt. Hold nu op et fedt ur...men nu kan jeg ikke finde ud af om det skal være den ældre model med Zenith værk eller den nye med Rolex' eget in-house værk. Hvad er jeres mening til dette valg, og synes I at et Navitimer egentlig ville pryde min "samling" mere end et Rolex, som jeg jo allerede har i boksen?!Jeg synes sagtens at man kan have flere modeller fra samme producent og et Daytona er så tilpas anderledes end dit nuværende Rolex at det ville være mit valg frem for et Navitimer. Navitimeren er et lækkert ur, men Daytona er bare meget federe (min mening) og dernæst ville jeg vælge 116520 da jeg rent subjektivt foretrækker det.
Boxter Skrev:Tidligere har jeg haft min hårdt opsparede penge liggende i banken da jeg hverken har interesse i aktier, obligationer eller lign. Istedet for at de blot ligger i banken har jeg i dag fundet ud af at jeg har langt større glæde ved at have nogle skønne ure jeg kan gå med. Er det forkert at tænke sådan?? Og hvis jeg faktisk kigger tilbage på hvilket afkast det ville have givet i banken kontra de køb jeg har haft lavet, så er min "investering" i ure en væsentlig bedre forretning end at have haft dem liggende i banken. Er det ikke korrekt??Om det er forkert at tænke sådan skal jeg ikke gøre mig til herre over, men for mit eget vedkomne har jeg KUN penge i ure, som jeg vil kunne undvære uden at det påvirker min økonomi (også fremadrettet) Snakker vi opsparing, pension osv. er de ikke placeret i ure da det er for usikkert IMHO. Det betyder så også at jeg har et "loft" for hvor meget jeg kan/vil have i ure, omend det løbende bliver rettet til
Boxter Skrev:De som iøvrigt har 5 ure eller mere liggende i boksen hvor ofte bliver de egentlig serviceret, hvordan er intervallerne, tænker mere på at olien som også værket vel er mindre slidt når man skifter at gå med urene...eller?!Det er nærmest religion vi snakker om her
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)