13-09-2014, 10:08 PM
Stensbjerg Skrev:Jeg er så også en af dem der ikke kan understøtte den undersøgelse
For min løn har stor betydning for min arbejdes glæde.
Da jeg ikke kan betale regninger med arbejdsglæde/motivation
Ville jeg selvfølgelig også være meget mere glad for et job der gav 10 mill end et der gav 1 mill,
Men det koster jo ikke noget at udtale til en undersøgelse at man er lidt hævet over behovet for penge.
Der gælder vel for langt de fleste at man går på arbejde for at tjene penge, for det er penge der betaler ens regninger.
Dit eksempel med 10 mio. kontra 1 mio. kroner er lidt fordummende, for det er jo ikke det folk normalt får af valgmuligheder vel?
Og vi snakker ikke om behov for penge, men blot penge som motivationsfaktor, altså når man HAR jobbet.
HK lavede en undersøgelse hos deres medlemmer tildligere i år, og selvom jeg ikke lige kan genfinde den vha. Google, så mindes jeg at adspurgt om hvad der motiverede dem og gav dem arbejdsglæde på arbejdspladsen, så var løn på 5. pladsen. Godt arbejdsmiljø, personlige udviklingsmuligheder og karrieremuligheder lå alle foran løn.
Det betyder ikke at løn er ubetydelig, men det betyder at de fleste hellere vil have det godt på jobbet (arbejdsmiljø) end de vil tjene bedre. Så længe min løn er god nok til at leve for, så er jeg personligt helt enig med flertallet af HK'erne.
Hvis jeg KUN gik på arbejde for pengenes skyld som Mads var inde på, uden at finde glæde ved det jeg lavede, så fandt jeg hurtigt et andet arbejde.
Det kan virke en smule arrogant hvis man ikke har andre muligheder, og man derfor hænger på det job man nu engang kan få, men måske man bør tænke ud af boksen så?
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)