Breitling Navitimer vs Omega Speedmaster m. plexi
#8
KimT Skrev:
Boxter Skrev:Hvilke modeller hælder I egentlig mest til (bare nysgerrig:-) - tjek nedenstående modeller:

- Breitling Navitimer a23322
- Breitling Navitimer d23322 (altså guld/stål)
- Breitling Navitimer ab012012-bb01
- Breitling Navitimer 806 vintage
Klart vintage som nr. 1 da jeg ikke er vild med de nyere Navitimere.
Nr. 2 vil være ab012012-bb01 med sort rem (jeg kan ikke lide lænken)

Boxter Skrev:Modellen a23322 brugt ligger til omkring 30k (kommer an på stand mm) og modellen ab012012 kan jeg få ny med Dk papirer til lidt under 40k. Ud fra denne info er det så ikke nærliggende at vælge sidstnævnte model hvis man skulle vælge imellem de to modeller??
Som nævnt ville jeg klart vælge sidstnævnte baseret på udseende alene. (og er det ikke med deres nye B01 værk?)

Boxter Skrev:Og hvad tænker I egentlig om guld/stål modellen?! IMO er det super fedt til udette ur..men hvad synes I?! Er stål at foretrække (det sikre valg?!:-)
Stål er klart et mere "sikkert" valg og lige i det viste tilfælde synes jeg det er meget lidt kønt med G/S Icon_flov (men smag og behag du ved)

Boxter Skrev:Sidst men ikke mindst hvis man nu en dag skulle gå hen og sælge et af ovenstående ure, hvilken model tror I har størst gensalgsværdi?! Vintage modellen eller måske ab012012 modellen fordi jeg kan få den til en relativ god pris i forhold til den vejledende pris i forretningerne?! Mange spørgsmål:-):-)
Klart vintageure der har bedst potentiale ifht. at holde værdien og måske endda stige lidt med tiden. (tror jeg, men det er svært at spå - især om fremtiden)

Hej Kim,

tak for dit fine svar:-)

Uret skulle klart være med læderrem, jeg er personligt ikke til lænke når vi taler om Navitimer urene. Kan du virkelig se stor forskel på den nye (bb-01) contra den ældre model (a23322). Og jo, den sidste nye model skulle eftersigende have deres eget værk i uret - hvad betyder reelt for mig som køber?!

Siger I andre herinde også at Vintageuret ville være en "sikre" investering end den nye
model som kan fåes hjem til en rimelig skarp pris (IMO;-). Udseendemæssigt tror jeg mest jeg hælder til de nyere Breitling modeller ligesom jeg også gør det med fx Rolex ure..

Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Breitling Navitimer vs Omega Speedmaster m. plexi - af Boxter - 27-08-2014, 09:46 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)