Køb af rolexure til investering
Jeg kunne skrive en bog om emnet, så meget kød er der på det, men grunden til at jeg så ikke gør det er, at jeg ikke ser ure som en god investering MED MINDRE man får en personlig fornøjelse ud af dem Icon_e_wink Derfor ville jeg aldrig anbefale nogen at investere i nye ubrugte ure for at smide dem i bankboksen og da slet ikke som Simon også er inde på noget som er købt på urværket.dk.

Du kan ikke bruge urene og dermed er investeringen at sammenligne med alle andre investeringer med profit for øje. Og her er ure langt fra en klog investering sammenlignet med f.eks. en bred aktierportefølje med lang løbetid.

Så din ide med at købe ure på urværket og smide dem ubrugte i boksen er direkte dårlig desværre og her er jeg fuld på linje med Simons indstilling.

Mit bedste bud på at lave en fornuftig ur-investering uden at have MANGE mio. på bogen er følgende:
- Køb nyere (ikke sprit nye) komplette "near mint" upolerede eksemplarer til fornuftige brugtpriser, der har taget 20 % "kantstensafskrivningen", men stadig er som nye
- Brug urene ved særlige lejligheder og få lidt fornøjelse af dem uden at give dem hverdagstæsk. Hav fornøjelse af investeringen
- Lad være med at polere eller ændre noget på dem, så de fremstår oprindelige
- Hav 10-20 stk så du veksler meget, så hvert ur bruges minimalt
- Køb ultra klassisk som 16610, 16710, 14060, 16520 og andre i den stil. Skal være komplette i mint condition
- Køb evt også modeller som 5513, 1675, 1655, 1680, 1665 osv. i fin stand og ukomplette
- Hvis ovennævnte numre ikke alle siger dig noget uden du googler, SÅ LAD VÆRE med at investere i Rolex. Så ved du ikke nok om tingene... Icon_e_wink Ellers få hjælp fra nogen der gør
- Viden er alfa og omega her. Du skal kunne spotte de gode køb og slå til med det samme. Her er de første 10-15 % fortjeneste hentet.

Hvis du følger ovenstående kan du sagtens bruge penge på Rolex ure og mit bud er at din investering ca. vil fordoble sig hvert 15. år. Stadig betydelig dårligere end aktier men også meget sjovere hvis man har en passion for ure Icon_love

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Beskeder i denne tråd
Køb af rolexure til investering - af C.Eriksen - 23-08-2014, 10:21 AM
Re: Køb af rolexure til investering - af pbr - 23-08-2014, 11:03 AM
Re: Køb af rolexure til investering - af pbr - 23-08-2014, 11:13 AM
Re: Køb af rolexure til investering - af TimeToWatch.dk - 23-08-2014, 01:19 PM
Re: Køb af rolexure til investering - af LIVETS - 23-08-2014, 10:08 PM
Re: Køb af rolexure til investering - af MortenKN - 24-08-2014, 09:19 AM
Re: Køb af rolexure til investering - af baun - 24-08-2014, 10:59 AM
Re: Køb af rolexure til investering - af KlausM - 24-08-2014, 01:40 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)