Omega Speedmaster Professional - manuelt optræk
Du stille super gode og relevante spørgsmål NS. Ikke så sært, når du har luret i hele 5 år.

Personligt har jeg det herligt med at trække et manuelt ur hver aften, når jeg tager uret af og lægger det til pynt på hylden. Det er en fornøjelse at nyde uret også på den måde. Mærke mekanikken og føle at man gør sin indsats for at uret kører.

Det er også når jeg trækker det op jeg ser mekanikken for mit indre øje. Og den er smuk uanset hvilken af de manuelle speedmaster vi taler om.

Jeg vil gerne eje en Speedmaster der er forholdsvis "oprindelig" og altså tæt på det der var med på månen. For mig er historien vigtig og derfor har jeg valgt en Vintage model med det fine caliber 321 kolonnehjuls kronograf værk, som i 1968 udgik til fordel for caliber 861 (knaststyret kronograf værk) som Omega har kørt med siden (dog idag kaldet 1861 men det er det samme). Også er godt værk. Jeg har tidligere ejet et Speedmaster fra 1989 med dette værk og det er både ordenligt og det virker. Men altså caliber 321 er lidt finere og historisk set mere "oprindeligt" i mine øjne. Prisforskellen er vel 8 K - og det er jo en del for at nyde det fine værk og føle historiens vingesus lidt tættere på, men sådan er det.

Til gengæld kan sådan en gammel svend godt være køn at se på stadig:

Mærke og model: Omega Speedmaster professionel.

Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

İmage
İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Omega Speedmaster Professional - manuelt optræk - af baun - 13-04-2012, 07:46 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)