Prisudviklingen på Rolex - oversigt
Når jeg købte mit første Rolex - en gang mellem dinosaurernes forsvunden og Jesu fødsel - var begreberne "luksusprodukter"og "luksussegment" ikke-eksisterende. Luksusprodukterne var der naturligvis men ikke så mediahypet og udbredt som i dag
Når jeg havde talt pengene på AD´s hånd (omkring $ 300 i 1972) havde jeg fornemmelsen af at have købt et dyrt ur, et dyrt ur som var i sin egen kategori på samme måde som en dyrt pickup for pladespilleren eller noget lignende. Dvs. noget hvor jeg var stort set den eneste at forstå og værdsætte genstanden i miles omkreds. Somehow, en rarere fornemmelse af eksklusivitet end den her man scorer i dagens praleværdi barometer.
Og som Kristen skriver: Uret var dyrt men ikke uopnåeligt. Ikke "luksus" men et godt ur.
5513 har siden øget sin værdi gennemsnitligt med ca. kr. 1000 per år. Og ville man have et Rolex in old days, var der ca. to muligheder; finde et fra en pantelånerbiks i US eller købe det nyt fra AD´en. De første dyrere brugte ure begynder at gøre deres entré i Danmark i DBA en gang på 1980´ne.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Prisudviklingen på Rolex - oversigt - af TioMalo - 23-07-2014, 10:07 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)