12-07-2014, 09:52 PM
Jeg er ret enig med dig Peter. John jeg tror de fleste af os herinde er pænt ligeglade med hvad naboen gør og får nogen et kick af at rende med kopiure på armen tror jeg også de fleste herinde sover roligt om natten trods det
Men derfor kan man jo godt have den mening at det signal det sender på ingen måde er matcher det signal dem der bærer kopien måske tror det sender.
Jeg kan vende rundt og spørge; Er der nogen der falder på halen over at naboen går med et kopiur? Næppe... Og hvad er ideen så med det? Det handler jo om at en del af dem der bærer disse kopier håber at "snyde" omverden og signalere mere end de reelt er. Det er vi så bare nogen der ikke falder helt vildt på halen over
At der så er andre kopi-ejere der blot har købt uret på ferien i Thailand fordi det var flot uden at tænke nærmere over at der måske står Patek Philippe på skiven eller iøvrigt kender mærket. Det er jo ikke dem vi diskuterer her, men dem der bevist køber en kopi for at signalere god stil og velstand de ikke har midler til ved at købe en original. Det er her man i sloganet bliver stemplet som "falsk" lige som uret...
/Mads
Jeg kan vende rundt og spørge; Er der nogen der falder på halen over at naboen går med et kopiur? Næppe... Og hvad er ideen så med det? Det handler jo om at en del af dem der bærer disse kopier håber at "snyde" omverden og signalere mere end de reelt er. Det er vi så bare nogen der ikke falder helt vildt på halen over
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)